Gå til innhold

Er det ok å gi bilde av den lille i gave til faddere til jul??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er ikke folk glad i å få bilder av andres unger?? Tenkte å gi mine to beste venninner et lite innrammet bilde av min lille sønn, ettersom de har vært faddere... Er fine bilder tatt av fotograf!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært en fin julegave å få. Er selv fadder til to av mine bestevenninners barn. Jeg hadde blitt glad for det :o)

Skrevet

Spørs helt hvor nære dere er, hvor mye kontakt de har hatt med ungene dine, om de har unger selv osv..

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde blitt så glad for et bilde av fadderbarn.. - innerst inne... men ville naturligvis aldri innrømmet det :-)

Skrevet

Noen hadde blitt glad for det andre ikke.

jeg for min del kunne aldri tenke meg å henge opp bilder av andre sine barn på veggen hos meg, slik at bildet av fadderbarnet ville blitt liggende i en skuff.....

Jeg ville ikke blitt skuffet over gaven, men jeg ville heller ikke ha "brukt" den...!

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt glad for det. Jeg har kun bilder av mine egne barn fremme. Bilder av tantebarn ligger pakket ned på loftet, og hadde jeg vært fadder for min venninnes barn så hadde nok også det bildet havnet der.

Skrevet

Jeg ville ikke blitt glad for det. Hvis du derimot har et fint bilde av deres unger sammen med dine så snakker vi... Da kunne det være koselig..

Annonse

Skrevet

Ja, jeg hadde blitt glad.

Jeg har fått bilde av fadderbarna mine jula etter dåpen, den ene henger på veggen og den andre står i seksjonen. Det ene er et forstørret amatørfoto som kom uten ramme, det andre tatt hos fotograf med ramme.

Når jeg har sagt ja til å være fadder er det med et håp om å få følge barnet fram til minst konfirmasjonsalder. Blir derfor glad for bilder og annen kontakt. Det ene bor svært lang fra meg så ikke så ofte jeg får sett han. Herlig å følge med på utviklingen likevel.

Skrevet

Vet du, det skal iallfall jeg gjøre:)

Har et nydelig bilde av min lille som fadderne får, og om de ikke vil ha det på veggen, så blir det opp til dem:)

Ville vært trist, men jeg synes det er en fin gave.

Skrevet

Neitakk, det ville ikke jeg heller hatt. I hvert fall ikke i ramme som "må" henges opp eller settes fram.

Skrevet

Personlig syns jeg det er en uting å gi innrammede bilder av barna sine til andre, det tvinger jo folk til å måtte ha det fremme, enten man vil det eller ei!

Skrevet

Jeg ville tatt det som en god ting at jeg fikk et bilde...

men jeg hadde syns det var litt sært å ha bilder av venners barn fremme i stuen.

Jeg har et bilde av sønnen min og datteren til veninnen min i gangen, det er liksom noe annet....

Skrevet

Til faddere synes jeg dette er kjempekoselig! Bare gi det i en litt fin ramme.

Skrevet

Jeg ville ikke blitt glad for det. Men det er ikke deromed sagt at jeg ikke elsker mine fadderbarn.

Annonse

Skrevet

Er greit å få bilder av fadderbarna innimellom, men ikke hver jul! Og det går ann å bytte ut bildene man får jo større barna blir.

I år får fadderne til min sønn en kalender med bilder av han (som kan stå på en hylle, skap e.l) og et kubbelys. Om de vil ha oppe kalendern synlig får være opp til dem selv, men jeg syns det er en fin gave, den er ikke kjempestor og de kan ikke henge den på veggen.

Fikk selv en kalender av den ene fadderungen min ifjor, og den har jeg stående på kjøkkenet :)

Skrevet

det hadde jeg syns ble klamt, da jeg ikke kunne tenkt meg å ha de på veggen... men vi er heldigvis forskjellige

Skrevet

Litt enig med de som skriver "ikke i ramme". Ville blitt glad for bilde, men ville heller hatt det album enn på veggen.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke likt å fått en kalender med bilder av fadderungen min, som hun over her skal gi. Hvis jeg skal ha bilder av unger på kalenderen min så skal det selvsagt være av mine egne. Alt annet hadde blitt feil for meg.

Skrevet

Hmmm... Er litt delte meninger her ja... Jeg kan jo si at mine venninner er single, og har til og med festbilder av meg på veggen! Og de har ingen barn selv. Tror jeg tar sjansen på å gi bilde!! De skal også få en god vin i tilegg.

HI

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad! Og jeg skal selv gjøre det samme! :-)

Dere som sier at dere hadde kommet til å putte det i en skuff, eller gjemme det på loftet; så frekke dere er!

Man skal være takknemmelig for alt man får, mener nå jeg.

Skrevet

Jeg synes bilde er greit å få som en slags symbolsk gave, men ikke gitt slik at en føler at en må ha det framme liksom.

Får jeg bilder til jul så har jeg de fremme like lenge som julepynten og så går de i en skuff. Dessverre er jeg alt for lat til å sette de i album! Men det er min egen feil...

Hva med å gi et bilde og et lite fotoalbum? Og etter hvert som ungene blir større så kan en gi bilde OG noe som barnet har laget selv? Jeg blir i allefall kjempeglad for "kunsten" til mine tantebarn! :-)

Skrevet

oj, nå ble jeg faktisk veldig overrasket over hvor mange som ikke vil ha bilder av fadderbarn fremme. Jeg hadde blitt kjempeglad for at bilde av mitt fadderbarn! Jeg har både bilde av han og min kjære sine to onkelunger på veggene, synes det er kjempekoselig:) Mitt barn ser jeg nå sannelig hver dag, så han trenger ikke å være på alle bildene vi har fremme.

Skrevet

Jeg har ikke bilder i stua i det hele tatt (bare malerier), men jeg kunne da hatt bilder av fadderbarna mine på like linje med mine egne barn. Når jeg takket ja til å være fadder var jo det fordi jeg tenke å ha et nært forhold til mine fadderbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...