tollotone Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Min ettårige gutt begynte i barnehage for 2 mnd siden. Laang innkjøring og hver dag leveres han rundt kl 9 og hentes ca halv fire. Men han er så sliten når han kommer hjem. Jeg tror han er sliten ihvertfall. Han griner og sutrer og henger i bena mine fra vi kommer hjem til han legger seg. Om morgenen og på dagen er alt tipp topp og han koser seg i barnehagen. Han sover ved tolv tiden og det varierer fra en time til to timer. Jeg synes synd på han når han er så sliten, han vet liksom ikke helt hvor han skal gjøre av seg. Vi har rolige kvelder, leker rolig med han og koser og smokker masse nettopp fordi han virker sliten Noen med samme erfaring som vet om noen gode råd/ tiltak vi kan gjøre. For søster og foreldre blir jo denne griningen også veldig slitsomt hver dag...
lille sprelle Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har ikke så mange gode råd, men en full "arbeidsdag" for en så liten kropp vil jo gjøre ham sliten! Snuppa her er hjemme med meg/faren/besteforeldre og i åpen barnehage og hun også er mettet av inntrykk om kvelden til tross for en roligere og mer nær hverdag. Hun får være med på å lage middag osv og det er stas (eller så "vasker" hun opp - å søle med vann er helt topp!) Han har vel et visst mammabehov også da, når han har vært borte fra deg hele dagen. Det er jo ikke mange timene dere har sammen på ettermiddagen - hva med å prøve så godt som mulig å sette av den tiden til ham? (F.eks. forberede middagen dagen før, etter at han har lagt seg osv)
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 min snuppe på 1 år var også veldig klengete med en gang vi begynte i bhg. men det gikk over. hun har masse energi når hun kommer hjem fra bhg. vi herjer og leker, koser oss og slapper av før leggetid. Hun stortrives i barnehagen og elsker å leke med de andre barna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå