Gjest Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har et normalt svangerskap, alt går bra. Vi har planlagt en liten kjærestetur om en drøy uke, og trenger derfor attest fra jordmor om at alt er bra og at jeg ikke har hatt noen komplikasjoner. Jordmor sier det ikke er noe problem for henne å skrive en sånn, men at hun anbefaler sterkt å la være å fly så sent i svangerskapet... Hun mener riskoen for tidlig vannavgang er for stor til at man burde ta sjansen. Jeg er vel egentlig villig til ta den sjansen, og tror vel hun er litt vel overforsiktig. Men hva tenker dere? Noen erfaringer? Takk
♥♥ ? ♥♥ Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Jeg reiste med fly så seint i svangerskapet med nr: 3. Først fra Stavanger til Oslo, videre til Tromsø fredag morgen og hjem søndag dette gikk veldig fint. Jeg får store barn og magen henger på knærne ) Så viss flyselskapet sine regler tar deg med ser jeg ingen problemer med en flytur, men selfølgelig ikke jorden rundt !
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Jeg fløy ikke så sent i svangerskapet sist. men det er klart at noe trykkforandringer er det jo. ville kanskje ikke vært så veldig nervøs om du vil ha en ekstra sjekk kan du dra til en gynekolog å få innvendig UL for å sjekke at livmorhalsen er lang og tett. eller faren for vann i bena med påfølgende fare for blodpropp er ekstra stor. jeg fløy første gang i uke 12 og var nøye med å bevege bena på flyreisen som varte knappe tre timer. likevel hadde jeg problemer med å få på meg støvelettene igjen. etter det brukte jeg støttestrømper hver gang og det var ikke noe problem fløy siste gang i uke 28. dette var i forrige svangrskap da gikk jeg bare med en. denne gangen må jeg holde meg på jorda :-)
hønny-bunny Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Jeg fløy til London i høst i uke 32/33 gikk helt fint,men noen flyselskap har regler som du må sjekke først,ellers kan du bli nektet ombordstigning,God tur:-)))
ayaah Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Det spørs kanskje litt på hvor langt du skal fly også? Leste et sted at du kan fly til ganske sent i svangerskapet hvis det er kort, men grensen er lavere for lange turer. Jeg skal fly om en uke, da har jeg akkurat begynt på den 34. uka, men jeg skal så kort at det er laaangt innenfor sikkerhetsmarginen. Lykke til!
Allegra baby Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har flydd 10-12 ganger dette svangerskapet, nå senest i uke 33 for en uke siden. Skal også en svipptur neste uke, men det blir siste tur før jeg nedkommer... Har ikke hatt noen problemer med dette. Har heller ikke blitt spurt om attest fra lege av flyselskapene (men har hatt det med). Har fløyet med SAS, Norwegian, KLM, United Airlines og Icelandair.
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Takker for svar (har byttet brukernavn) Trenger attest, men det er heldigvis ikke noe problem. Flyr 2 1/2 time, så jeg tror det skal gå bra. Jeg får ta på meg støttestrømper og huske å bevege beina mye. Godt å høre at jeg ikke er uansvarlig som drar :oD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå