Gå til innhold

5 mnd nå, ruller ikke rundt og skal ligge minst mulig på magen. Flere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke hun er lat i det heletatt!! =)

Det går i rykk og napp med disse små og alle er veldig ulike på utviklingsnivå...

Du kan jo stimulere henne til å rulle når hun ligger på ryggen med en leke hun liker godt som du kan "lokke" henne rundt med?! Legg leker oppe ved hodet hennes ute av rekkevidde så hun må begynne å snu på seg for å få tak i de..

Det må jeg gjør for å få snuppa mi til å rulle mot høyre, det blir litt bedre og bedre for hver dag.

Lykke til.... plutselig en dag ligger hun på magen og er stor-fornøyd med seg selv skal du se!

Her også....fem og en halv måned....er ikke i nææærheten av å rulle rundt! Jeg trener mye med han på gulvet, men han er rett og slett for baktung:)

Han liker heldigvis å ligge på magen da, ca 10 minutter kanskje. Men da er det full stopp og hyl og vræl:) Så da må vi finne på noe nytt!

her er det veldig varierende.. noen dager ruller han ikke rundt i det hele tatt, mens andre dager ruller han både her og der.. Tror de tar det i sitt eget tempo jeg ;)

Å, de ruller nok akkurat når de er klare for det. Noen liker å vite hva de gjør først, mens andre bare hiver seg uti det. Så det er nok sikkert smarte unger som liker å se det litt an først..;o)

Snuppa mi ruller heller ikke rundt...liker og ligge på mave ..og mave te rygg "detter"ho stadigt over på...men ikke vendt seg fra rygg te mave ennå....

Er visst ikke ovanligt at "det tar tid" og e individuellt fra barn te barn :)

/Sophia

• 2 uker senere...

Annonse

Gutten min har heller ikke snudd seg ennå. Begynnte nesten å bli bekymret for at det var noe galt hehe. Men så møtte jeg på en dame som har en sønn som ikke snudde seg fra ryggen til magen før han var 7 mnd, så da ble jeg beroliget :)

Han prøver da hvertfall :P ser nesten ut som han prøver å stå i bro, men skulderen er i veien ennå asså :P

hihi...ser at jeg skreiv 16.12 at min lillegutt ikke var i nææærheten av å rulle rundt. i går begynte han plutselig å rulle, og nå legger vi han ned på ryggen og vips så er han over på magen med en gang. så dere ser...dette kan skje fort og plutselig:)

han har også begynt å ake seg bakover, så nå farter han litt rundt i stua! kjempegøy!

har kjøpt strømpebukse med antiskli på knærne, og det virker som det hjelper han litt på det glatte stuegulvet vårt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...