Gå til innhold

Uke 11: hva kan lege høre/kjenne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 11 i dag og skal til lege i dag. Noen som vet om legen kan høre hjertelyd? Hadde en MA i mitt første svangerskap, så er jo veldig usikker på om alt er som det skal.. og skal ikke på UL før 29 desember...Vil jo helst ikke være hysterisk og velger og tenke at alt er bra, men det sniker seg jo inn noen tanker...

Ha en fin dag alle sammen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er heldig og fosteret ikke sniker seg unna, kan man høre hjertelyden. Jeg fikk høre min i starten av uke 11. Men det er viktig å ikke bli hysterisk hvis legen ikke finner den, det betyr ikke at det ikke er liv.

Ellers er vel første sv.skapskontroll mest utfylling av svangerskapsjournalen og blodprøver/urinprøver. Lykke til :)

Skrevet

var hos legen i uke 11 pga mage smarter og da prøvde legen og finne hjertelyd men fant det ikke..han mente det var for tidlig og høre det i uke 11

Skrevet

Hei!:) Eg var hos jordmor i veke 11. Ho prøvde å lytte etter hjertelyd, men fann den ikkje. Ho understreka at dette var heilt normalt! Og eg måtte love å ikkje bli redd sjølv om ho ikkje fann den, før ho lytta etter den....Neste gong får eg nok høyra den. Så går an å høyre den, men ikkje sikkert at ho eller han finn den.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :-) Vi droppet hjertelyden hos legen, hun undersøkte istedet størrelsen på livmoren for å sjekke om den var nogenlunde så stor som den bør være i uke 11 og det var den. Tar det som et godt tegn:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...