husmus &2 Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Hvor gamle må de være før de kan få spinat? De skal jo ikke ha det før ett år, men er dette som med "melkeregelen" plutselig ok etter fylte året?
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Jeg vet ikke, men jeg spurte helsesøster på 1års kontrollen om vesla kunne få alt nå. Og hs kunne ikke komme på noe hun ikke kunne få - annet at vi skulle være forsiktige med salt og sukker. Blir man ikke supersterk av spinat da? Så kan man vurdere selv om man vil utsette seg selv for en supersterk 1 åring med sterk vilje, eller la være;)
lille sprelle Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 vi lager jevnlig spinatsuppe med egg, har ikke tenkt over at det ikke skulle være greit. vi er derimot veeeeldig forsiktige med blandingsspekemat. Det har vært noen stygge saker i fht ecoli de senere årene. (skyldes at det ikke er lov til å stråle krydder lengre). Ren spekeskinke/fenalår får hun.
Lemonia Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Vi gir i allefall spinat til vår ettåring. Så vidt jeg vet er det ingen matvarer man ikke kan gi etter ett år (annet enn hvis man har allergier i familien), men man bør passe på ting de kan sette i halsen (f.eks. nøtter, popcorn e.l.). Generelt bør man være forsiktig med salt og sukker, men det gjelder jo alle og ikke bare barn, men det er altså ingenting man trenger å unngå helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå