Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 1,5 mnd sliter med å sove innendørs - i tillegg har hun mye luft/gulpings.

Dette gjør at vi havner i en veldig dårlig sirkel på kveld/ettermiddag.

- hun er sulten og får pupp.

- har en rape/gulpe periode med en del skrik

- blir trøtt og sliten men klarer ikke sovne - og så er det skriking igjen.

Får jeg henne til å sove sover hun max en halvtime før det er "på han igjen".....

Jeg vet det er vanlig med urolige barn på kveldstid -men noe må det da være jeg kan gjøre for å hjelpe henne.

Natten sover hun veldig bra - men sover foreløpig i vår seng....

Noen som kan gi meg noen råd og vink ??

Hvordan får jeg henne til å sovne - hva kan jeg gjøre for å redusere "luft/gulping"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med innsovning er et evig problem, som jeg ikke tror det finnes noe fasitsvar på. Alle babyer er forskjellige, noen må bysses, bæres eller puppes i søvn, mens andre sovner helt uten hjelp. Kan det være at babyen din blir overtrøtt?

Når det gjelder raping/gulping så ville jeg prøvd med rapepauser under måltidet, hvis ikke du allerede har prøvd. Mange baber er så sultne at de sluker mye luft i starten av måltidet. Du kan også forsøke å legge henne litt på magen etter hun har spist, da er det ofte lettere å få ting opp. Ellers kan det ha effekt å legge bøker under sengebena i hodeenden for å heve senga litt...

Ikke så mye hjelp kanskje men...

Jo.. også vil jeg råde deg til å gå til innkjøp av bæretøy dersom babyen din lar seg bysses i søvn. Sparer både rygg og armer...

Lykke til!

Skrevet

H7un blir nok overtrøtt ja.... men jeg sliter med å få "tatt" henne tidlig nok...

Trodde bæretøy var for tidlig det må jeg sjekke...

Skrevet

Hei!

Du kan bruke en elastisk sjal fra babyer er nyfødt, og de fleste synes det er kjempe deilig :) Det er bra for både innsoving og for babyer som sliter med mye luft/gulping :) Jeg selger Sleepy Wrap (www.sleepywrap.com) som kan brukes til barnet er ca 1 år for kr400 hvis du er interessert! Send meg en privat melding om du vil ha mer info :)

Skrevet

Neida mye bæretøy som kan brukes fra fødselen av. Vi brukte manduca fra snuppa var 6 uker, men den er nok bedre fra 3 mnd. Fordelen er at den varer lenger. Elastisk sjal som Crys sier er nok veldig bra for så små. Da ligger de tett innpakket nær mamman sin og det virker veldig beroligende. Ulempen er at det er litt pes å lære seg og knyte (syns jeg da) men sikkert absolutt verdt det når man først har lært seg det.

Når det gjelder å tolke babyens signaler når hun er trøtt, så syns jeg det var veldig vanskelig når hun var så liten. Men etterhvert så lært jeg meg at hun var trøtt etter maks en time. Så selvom hun ikke viste tegn på trøtthet, prøvde jeg å legge henne da. Det funket for oss. Gjesping er jo første tegn på trøtthet, så ved første gjesp, bærte det rett i sengs selvom hun ellers virket våken.

Uff ikke greit med en liten baby som ikke vil sovne. Det er slitsomt for både mor og barn.

Håper dere finner ut av det :o)

Skrevet

Ellers så kan jeg anbefale å ta vogna inn å vugge henne i søvn. Det funker hver gang her. Vi gjør det enda og hun er 5 1/2 mnd ;oP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...