Gå til innhold

Nei,gir opp den terminberegninga!! helping hand anyone??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg og teller,prøver og regne ut men skjønner ingenting.. når jeg var på UL sist 7desember så var spira mi 5+4 , er da idag 6+5, men det jeg ikke skjønner noe av er hvordan han kan ha regnet terminen min til 8 august??? Uansett hvordan jeg regner og beregner om igjen så får jeg juli som det naturlige, både på terminkalkulator og når jeg regner på ukene...

Regner legen på en helt annen måte enn det vi gjør her inne? Jeg føler det er feil og forholde meg til 8 august,

Regnet ut at viss jeg skal gå utifra den 8 så skulle befruktning skjedd rundt den 17-18 november, men da hadde jo sambo reist ut på sjøen og den 25 testa jeg jo positivt som bare det på testene.

Ifølge det eg føler er rett så hadde jeg eggløsning siste dager i oktober.

Siste mens var 13 oktober..

Noen som vil hjelpe frustrasjonen min litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! Jeg er 8+1 idag, og har termin 27 juli.... om det er til hjelp.... husk at du kan bli gravid to dager etter sex, for å si det sånn (sæden lever lenge) tvi tvi... husk å spørre jordmora di om hvordan de regner der... kan være litt forskjellige måter å regne på her og der tror jeg....

Skrevet

23.7 ???

siste mens 13.10 ??

Skrevet

Ja men når jeg skriver 6+5 så er spira mi 6+5 jeg ligger foran.. men ligger egentli mer enn 2 uker foran siden jeg har litt lange sykluser.. så er 8+5 viss man sku sett det med normale sykluser :P Sorry,glemte helt og skrive den detaljen :-) slipped my mind!

skjønner du nå at jeg er litt forvirra? :-)

Skrevet

... 8-5 er vel riktig da... ca.. spør hos lege/jordmor du.. Ellers er det vel ultraen i uke 16-18 som bestemmer...

Skrevet

da skal jeg spørr over nyttår ,har ikke time før 4 januar.. men blir spennende og komme i gang med kontroller og få svar på tusen spørsmål! :-) Men jeg går utifra Juli jeg da og så får di bare flytte meg om di vil flytte meg senere..

Kanskje jeg skal bestille meg en privat ul rundt det jeg tror er uke 12 for å få en ca beregning på nytt :-)

Skrevet

Siste mensen min var 9 oktober. Og jeg har i følge babyverden termin 18 juli og i følge legen min 17 juli:P. vet ikke hvorfor. men men.

Jeg er 9+4 i dag.

Så visst din siste mens var 13 oktober vil jo det si at du er 9 uker i dag og har termin 21 el 22 juli da.

Skrevet

Første trimester starter Onsdag 14 Oktober 2009

Befruktning (dagene rundt) Søndag 01 November 2009

Andre trimester starter Torsdag 07 Januar 2010

Tredje trimester starter Torsdag 29 April 2010

Permisjonen kan tidligst starte Tirsdag 04 Mai 2010

Permisjonen må starte senest Tirsdag 06 Juli 2010

Termin Tirsdag 27 Juli 2010

Fullgått 8 uker 6 dager

Dette er det jeg får opp viss jeg prøver og tenke tilbake på når vi hadde sex og natt til 1 november var det masse el slim.. og den natta jeg ikke gikk på do etterpå... ( var på besøk hos svigers ;-) )

Går utifra fra at jeg har 35 dagers syklus og 17 dager før eggløsninga kom..

Så jeg tror det er rundt 23-27 juli som kan stemme :-) derfor jeg ikke forsto gynekologen når han skreiv terminen min til 8 august... Nei,da går jeg utifra slutten av juli så får det bare briste eller bære ;-)

så får ordinær UL ta seg av den "ekte" termindatoen min når den tid kommer :D

Tusen takk for hjelp folkens!! Dere er gull verdt her inne!! :-)

Skrevet

Du går jo aldri utifra befruktning, for det kan man jo ikke vite helt sikkert, så du må regne utifra siste første dagen av siste mens, det er det leger og jordmødre gjør.

Selv om du gikk på do natt til 1. november og hadde masse el slim, så kan svømmerene ha susa rundt der en uke før det ble noe fart på sakene vettu:)

Skrevet

Dette fikk jeg opp på babyverden med utgangspunkt i siste mens 13. oktober:

Du er nå 9 uker på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 27. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 21. november 2009

Embryoet beveger seg: 15. desember 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 22. desember 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 22. desember 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 5. januar 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 12. januar 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 19. januar 2010

Fosteret svelger og tisser: 2. februar 2010

Tid for ultralyd: 9. februar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. februar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 2. mars 2010

Fosteret begynner å høre: 23. mars 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 20. april 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. mai 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 1. juli 2010

Antatt termindato: 22. juli 2010

Skrevet

jeg har termin 31juli og første dag av siste mens var 23oktober..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...