Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Når begynner man å gi det, og hvor mye pr dag? Jeg har en gutt om akkurat har runda året, ammer litt fortsatt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 begynnte å introdusere ku melk når sønnen min var 10 mnd...lurt å starte forskiktig,men siden han er et år så går det nok bra å gi litt mer enn til en på 10 mnd:)
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 skjønner ikke hvorfor innlegget mitt ble signert med anonym, men det er jeg som er HI. Jeg har gitt både biola og youghurt en liten stund allerede- magen tåler fint det, men har ikke gitt han rein ku-melk. gir man ett glass om dagen til f.eks til skiva? eller fler glass om dagen? skummet melk eller lett melk? =)
Mor Løvehjerte Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Det er anbefalt å gi lettmelk hvis barnet ikke er undervektig. 5-6 dl. maksimalt (inkludert det man evt. har i grøten) for at barnet ikke skal bli mett av melka. Blir man mett av melka, spiser man ikke så mye av annen jernrik mat, og man kan bli blodfattig.
Mor Løvehjerte Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 5-6 dl fordelt utover døgnet. Er ikke noe farlig om det blir litt mer, men over tid er det ikke noe lurt at barn drikker seg mette på melk. Ååå, dårlig på å forklare i dag, merker jeg.
Lemonia Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Ren kumelk som drikke skal man ikke gi før tidligst 12 mnd. Du kan gi yoghurt og andre syrnede melkeprodukter og bruke kumelk i matlaging (f.eks. hvit saus) ved 10 mnd. Vår gutt har også nylig rundet året, han får kumelk som drikke til grøt og brødskiver. Han drikker kanskje maks 1-1½ dl per dag. Han får ekstra lettmelk, siden det er den vi har i huset, jeg kjøper ikke en egen melk til ham. Jeg har ikke hørt om noen begrensning på mengden, men det begrenser seg vel egentlig selv hvor mye de klarer å drikke.
Mor Løvehjerte Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Det står nevnt i "Mat til Spedbarn" (tror jeg) + er det de opplyser om på helsestasjon. Er normalt ikke noe problem, siden de færreste orker å drikke så mye, men det er som nevnt før, inkludert den melkemengden som er i mat også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå