Gå til innhold

Dere som kjøper forsøk privat, kjøper dere pakke på 3, eller kjøper dere et og et????

Anbefalte innlegg

Jeg spør fordi jeg er så forvirret over hva vi skal velge. Vi har penger til pakkeløsning. Men samtidig har vi ikke brukt noen forsøk offentlig. Vi har valgt å bruke hausken, skal ha inn og uttak tidlig i uke 3, vi trenger ikke å bestemme oss før det nærmer seg.

Men hva velger man og hvorfor? Har jo troen på første forsøk jeg, men samtidig vet jeg at det ikke er realistisk forventning å lykkes med det samme....

Fortsetter under...

Vi er i gang med søskenforsøk, og hadde nettopp det første som dessverre mislyktes.

Vi valgte privat med en gang denne gang, og kjøpte pakke på 3 forsøk ved Ciconia i Århus. Må man bruke 3 forsøk sparer man på å kjøpe pakke, ihvertfall med de prisene som er hos Ciconia. Det samme gjorde vi forrige gang også, da etter å ha hatt 3 offentlige forsøk uten å lykkes. Da var vi heldige og lykktes på første forsøk i DK.

Vi var derfor veldig i tvil denne gange, om vi skulle gamble på at vi lykktes første gang. Heldigvis gjorde vi ikke det, for nå må vi igang med ny runde over nyttår. Nå skal jeg bruke tiden godt hos Fotsoneterapi, samt akupunktur i kombinasjon - etter soneterapeutens anbefaling. Så håper vi på bedre lykke neste gang!!

Ønsker dere masse lykke til!!!

Vi tok 1. forsøk hos hausken nå i mai. Den gangen gikk det ikke. Denne gangen var vi i tvil ka vi skulle gjør, men siden vi hadde pengene blei vi enige om att uansett om de gikk på 1. forsøk og vi tok den pakka, kom vi ikkje til å se på de som vi hadde tapt pengene uansett. Så vi tok pakka.

Var i går og hadde uttak og skal inn i morra å sette inn.. så dette blir en over gjennomsnittet spennende jul;)

Dersom man har økonomisk mulighet til det er det en bra ting med 3 pakning. Da føles presset litt mindre for å lykkes. Jeg har vært gjennom to IVF i det private hvor jeg har betalt for en og en. Nå har jeg hatt første forsøk hos Hausken. Har betalt for en 3 pakning. Selv om det nå viser seg at jeg har blitt gravid på første forsøk, så føles det på ingen måte bittert å ha betalt for tre:D

Jeg kjøpte også 3-pakk, men lyktes på 1.forsøk. Vil bare si at jeg har ALDRI tenkt på de ca 20.000 som jeg egentlig "kastet" vekk.

Blir du gravid på første forsøk så er du uansett så glad for det at pengene spiller ingen rolle. Så anbefaler trepakning, da får du mer ro, som hegeno sier.

OG Gratulerer til deg hegeno Supre nyheter, lykke til videre!!!!

Annonse

hei:) vi skal ha 3 forsøk hos hausken med uttak og innsett ca uke 2..

vi hadde full tro på klaff på første forsøk og betalte "bare" for ett...negativt:(

2 forsøk hadde vi ikke råd og nå som vi skal ha 3 forsøk angrer jeg veeldig på at vi ikke gikk for pakke ved 1 forsøk...

så hadde vi hatt råd nå hadde vi valgt pakke ved 3 forsøk nå...men vi får se...og pengene hadde jeg ikke tenkt på om det gikk bra for å si det sånn;))

det ble litt rotete men:))men er det sånn at man må føde ett levende barn før pengene er tapt evt?eller er de gone med engang du får positiv test??sikkert dumt sp mål men det for bare være:))

Ja, det er sånn tøysekoppen. Når du betaler for tre forsøk, så er det tre forsøk i forhold til å føde et levende barn - så dersom du blir gravid og mister i uke 20, så har du fortsatt to forsøk igjen. Men når du først har fått barn, så kan du ikke bruke resterende forsøk på en ny baby;)

Har aldri kjøpt tre-pakke vi...trodde det hadde litt med alder å gjøre? hatt to forsøk hos hausken...tredje i feb...så vi har ikke akkurat gjort det smart der...

men som sagt...trodde vi over 40 ikke fikk tilbudet?

Garanti kan også være en mulighet. Det koster en del, som en adopsjon. Men lykkes man ikke, så får man pengene igjen. Og du binder deg ikke til mer enn ett forsøk av gangen.

Takk alle sammen, det er jo nettop det argumentet med at en får en annen ro ved tre pak som gjør at vi heller mot det. Men siden vi aldri har gjort dette før, så har det vært nyttig for meg å disse tilbakemedingene!

Annonse

Nurket: Hausken er vel eneste sted jeg har sett at de har vært villige til å tilby 3-pakning helt frem til 40, men de gjør en vurdering. Jeg fikk tre-pakning selv om jeg uansett ikke hadde klart å få gjennomført tre forsøk før fylte 40. De fleste andre private opererer med 38.

Aureca: Akkupunktøren min anbefalte 3 pakning både fordi en får en annen ro og fordi hun hadde en teori om at klinikken da virkelig gjorde alt i sin makt for at en skulle bli gravid på det første forsøket siden de da tjente mest penger ;)

Hegeno, den tanken har jeg faktisk tenkt, men har ikke våget å si det høyt. Samtidig får jo klinikkene bedre rykte med å yte sitt ytteste... Tror uansett av vi går for en pakkeløsning for å få en viss ro rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...