Gå til innhold

Hva syns barna deres om JUL I SVINGEN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kevin elsker det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er tilnærmet helliggjort her i heimen! I dag er hun hjemme og pleier kulen i hodet, så vi ser på for 3. gang i dag. Hehe.

Skrevet

Datteren vår på 5 år elsker serien.... mor og far koser seg også.. :o)

Skrevet

Fiiiiiiiiiiiiiiin:) Er så glad for at finnes alternativer til Skomakergata

Skrevet

Mine likes. De blir litt irritert på pappaen da.

Skrevet

Her liker både store og små "Jul i Svingen" :)

Skrevet

Her sitter vi klistra både ungene på 2 og 5, samt vi voksne. Kjempekoselig serie!

Skrevet

Jul i svingen er hellig! Og mora må passe seg om hun gud forby skulle glemme å si fra når klokka er 18.00, så her er det lagt inn varsel på mobilen! =P

Skrevet

Alle ELSKER det! Både 3-åringen, 6-åringen, 8-åringen, 9-åringen, 32-åringen og 48-åringen. i tillegg til barne tv, går jul i svingen på dataen 5-10 ganger om dagen=)

Skrevet

min hater det, han syns folk der er slemme mot hverandre og bråkete. jeg får ikke se på mens han leker en gang.. hehe

Skrevet

Vi digger det, alle 5 faktisk, fra 2 1/2år til 30, fenger alle. Og mye kjenner vi oss igjen i også. Her er det ikke "Her og Fru Perfekt", med "perfekte" unger som aldri gjør noe galt og dumt, for det hender vi er dumme og tullete vi også :-D

Så her kjenner ungene seg igjen i alt fra snøballkasting til robbing av julekalender, de har også sett at mamma og pappa har krangla litt og blitt venner igjen. Tulle med og erte hverandre gjør de også. Synes Jul i svingen er ganske realistisk og morosomt.

Skrevet

Vi sitter klistra "alle mann"! Synes det er en fantastisk serie, som viser livet på godt og vondt. :-)

Skrevet

Her så sitter hun og ser på, men forstår ikke hvorfor de kjefter, slår osv så mye. Hun er 2 år og 8 mnd. Og hun har nettopp blitt irettesatt i bhg fordi hun begynte å slå....hva slags signaler sender det til henne da at det er ok å gjøre det i barnetv...ærlig talt!!

Har bare latt henne se 2 episoder og jeg er sjokkert selv jeg....synes ikke serien passer som hovedjulekalender for barna....kanskje for litt eldre barn men iallefall ikke for min jente.

Når vi jobber med at det faktisk ikke er ok å kalle noen for dumming osv, og når de da sier det i annen hver setning i Jul i Svingen....da synes jeg ikke det er ok.

Og om det er heeelt normalt at barn kaller hverandre stygge ting, så synes jeg faktisk det er noe vi burde forsøke å gjøre en endring på...ikke nøre oppunder og gjøre det til en helt ok ting.

Skrevet

Poenget er jo at det ikke er lov å slå, etc - og det synes jeg kommer frem på en fin måte. Men det er klart at en på 2 år og 8 mnd antagelig ikke "ser" det - i så måte er hun for liten.

Men det er jo umulig å lage en julekalender som passer for alle, men jeg synes det er positivt at sååååå mange liker den, det er godt gjort. :-)

Skrevet

Helt greit, men hvis de er opptatt med noe annet gidder de ikke å se barne-tv. Hvis de er trøtte sitter de rolig alle 3 =P

Når det kommer opp "gærne" ting der snakker vi om det, og ungene påpeker gjerne selv at "det var ikke snillt gjort", eller at det er trist at noen er uvenner osv. Jeg liker serien godt =)

Skrevet

4 ringen er ikke så veldig fan, hun ser det, men hun blir litt "sjokkert" over all kranglinga. Jeg syns det er morsomt jeg, men ser jo litt hvorfor hun reagerer som hun gjør. Og i går når han ene dro frem en kniv når de kranglet, da syns mor i huset også at det gikk for langt. Det er barne tv, og akkurat jule barne tv syns jeg at godt kun kan være koselig.

Syns ikke nødvendigvis at det skal være over-pedagogisk og absolutt må speile alle samfunnets sider. Mange barn opplever nok krangling utenom, både i barnehage, på skole og hjemme. Vel og bra med "riktig" barnetv, men en slik serie for jul syns jeg faktisk godt kunne vært ren og skjær underholdning og kos. De små hadde sikkert syns det hadde vært godt med et kun koselig avbrekk :-)

Så alt i alt; jeg ønsker meg jul i skomakergata eller Amalies jul neste år :-)

Skrevet

Min på 2,5 år eeeelsker det!:) Jeg liker det også veldig godt, det er et ærlig program som viser at vi mennesker har mange nyanser. Godt for barna å lære seg. Vi ser det alltid sammen, det synes jeg er viktig:)

Skrevet

min på 2 1/2 elsker deg også masse masse!!!! Ser på det hver dag etter middag =)=) jeg storkoser meg også !!

Skrevet

Hun blir redd av det og jeg hater det. Makan til møkk!

Skrevet

Min elsker det også. 3 1\2 år. Vi ser det hver dag hele familien:)

I dag har vi hatt besøk av fadderbarna på 6 år og 11 år og de også elsker det. Kjempekoselig!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...