Gå til innhold

Nyfødt baby og pappa skal på julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva faen har en tre mnd gammel baby på et julebord å gjøre? Blir mildt sagt sjokkert over hvilket klientell som er her til tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha, du skulle bare vist hvem jeg var!! Er nok ingen klient nei =)

Hilsen meg med baby på julebord =)

Skrevet

Herre gu, du må da klare å ta deg av sønnen din alene mens mann din er på julebord. Pinlig at du ber han komme hjem kl 9.....

Skrevet

For ei sutrekjerring. Ikke klare å ta vare på barnet alene en enkel dag? Skam deg!

Skrevet

Hahaha, 21:44, lær deg forskjellen på klient og KLIENTELL!

Skrevet

Jeg tror nå HI er mest redd for at han skal finne seg en annen å ha det litt gøy med, og at det der derfor hun vil ha han hjem midt under middagen.

Skrevet

Sitter her selv med en baby på to uker og en mann som skal på julebord.

Synes han kan droppe det i år. Han har jo resten av livet sitt til å dra på julebord, men please, ikke akkurat nå.

Synes det er rart at det er så mange her som synes det er greit at mannen er på julebord når babyen er nyfødt.

Jeg nekter ikke mannen min i å dra, men jeg vet det blir tøft.

Skrevet

HVORFOR kan/bør/skal han helst ikke gå på julebord? Hva blir tøft? Er dere helt hjelpesløse? Må mannen sitte på dere for at dere skal kunne leve og fungere?

Jeg klarer ikke forstå, så om noen gidder å forklare, så hadde jeg satt pris på det.

Skrevet

Det jeg syns er verst er at du mener han skal trå til dagen etter, fyllesjuk eller ikke. Kan han ikke få lov til å sove ut og ta det litt med ro? Man må gi og ta sier nå jeg bare. Snart er det du som trenger å få sove ut og ta en dag hvor du kan slappe av litt.

Jeg hadde blitt gæærn om samboeren min hadde jaget meg opp dagen derpå for at jeg jaggu skulle ta min del.

La han dra på julebord, la han være fyllesjuk. Det er ikke så mye det er snakk om. Og forvent selvfølgelig samme behandling tilbake når du trenger det.

Skrevet

Hei igjen atter en gang!

Diskusjonen her inne, i kjent stil, tar jo helt av, og jeg føler vel nesten ikke lengre at det er mitt tilfelle det handler om lengre. Men la meg nå bare for ordens skyld rette opp i noen misforståelser: Det handler ikke om at jeg helst vil ha han hjemme - han kan jo bare dra på julebordet, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke sju timer kan være nok.

For det andre: Middagen starter klokka 5, så det er vel ikke snakk om at han såvidt får med seg desserten. (Tror de starter tidlig nettopp litt fordi det er mange som har småbarn på jobben hans, riktignok ingen så små som våre da.)

Det er ikke sånn at jeg MÅ ha han hjemme, men jeg merker fort etter en dag hjemme med lillemann er jeg dritalei den ungen (får jeg lov til å si det?) når han kommer hjem i sju-tida etter jobb. Altså - det er fint å være småbarnsmamma og alt det der, men jeg er jo ennå ikke så utrolig vant til det! (Og har av og til vanskelig for å lese minis signaler og blir frustrert når han griner etter å fått pupp i en halvtime for ørtende gang, etc., etc.)

Har ingen konkurranse her inne om å være supermamma, som nevnt: All ære til alenemødrene! Men nå er jeg ikke alenemor da, og har lite lyst til å føle meg som en. (Selv om jeg faktisk føler meg litt som en allerede, der samboer har flyktet fra senga om natta, og jeg driver å nattammer 3 ganger om natta. Joda, sånn er det jo, etc., etc.)

Må til slutt si at det er noe annet, tror jeg, å ha en 3 måneder gammel baby enn å ha en 4 uker gammel en. Da kjenner du i alle fall barnet ditt noe bedre og det har forutsetninger for å forstå noe av dette med døgnrytmer og så videre.

MEN: Det er jo bare en kveld, og så klart klarer jeg det! Det er jo ikke det det er snakk om heller... Likevel: Som man spør skal man få svar, og jeg takker for alle deres! Det er jo dette anonymforum er til for, ikke sant, kommentere alt mulig tull opp og ned og i mente ;)

Skrevet

Anonym 23:30 var HI, om det er noen som ikke forstod det...

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet?

Vi har 3 små fra 0 til 4 år,minste tulla er bare 9 dager. Mannen min skal på julebord på lørdagen,og er sikkert ikke hjemme før i 2-3 tiden på natten,da sover han til i ti-tiden.

Men jeg klarer da jaggu å ta meg av mine tre små barn alene i ca 15 timer. Du må gi slipp på han,å få barn er ikke det samme som at dere må sitte i sofan hele kvelden. Neste gang er det kanskje din tur. ;)

Skrevet

Altså man tar bare ikke med en nyfødt baby på julebord! Her mener jeg pappaen er litt uansvarlig! Ærlig talt!

Sorry... Dårlig humor..

Men synst han skal få være ute så lenge han føler er ok. Julebord er litt viktig! Går liksom litt glipp av noe hvis du ikke er på julebord!

Skrevet

Selv med mann, så kan en ikke bli dritt lei etter bare 4 uker. Mannen har vel ikke tvunget på deg barn? Du bestemte vel litt der selv? Og du leser ikke ungens signal bedre om mannen er hjemme. Tro det eller ei, men en mor leser slike signal MYE bedre enn en far. Biologi, heter det.

At det kan føles urettferdig at han ikke blir fysisk og psykisk påvirket av det å få barn på samme måte som deg, må du bare leve med. Det er du som er kvinne, ikke han.

Og hvorfor skal han ha tidsangivelse på hvor lenge han kan være? Hva skjer senere på kvelden som du trenger ham til? Kan ikke han ta ungen før på dagen, før han går til julebordet? Så kan du ta resten av dagen. Ungen legger seg jo på kvelden, og det gjør vel du også?

Og å straffe mannen med å tvinge ham opp dagen etter, straffer kun deg til slutt.......

Skal du sjefe slik, så risikerer du faktisk å bli alenemor.......

Skrevet

Synes han bør ta hensyn til dine ønsker når dere har en nyfødt hjemme. Respekt= gjensidig respekt.

Det kommer mange ting senere han kan være med på ,denne perioden varer en kort stund.

Skrevet

La ham kose seg, og om 4 uker kan du legge planer om en helaften ute, mens han passer barnet :) Fair and square

Skrevet

På en annen side er det jo deilig å være alene og slappe av. Kjenne på følelsen av at man mestrer det helt alene.

Min mann var på både gutteturerer og turer i forbindelse med jobb, da vi kun hadde en baby (hun var vel 7-8 uker første gangene). Men, hun sov om nettene da, det er ganske avgjørende tror jeg.

Lykke til uansett:). Når babyen blir større, så kommer du til å elske å ha tid for deg selv hjemme;)

Skrevet

Men er mannen din umyndigjort av deg? Hvorfor skal du bestemme at han må være hjemme til kl ti?

Ja pass deg.en dag får han nok,og da sitter du der alene heeeele tiden.

Skrevet

Som småbarnsforeldre så er det naturlig at det blir litt mindre festligheter enn ellers.

Men la nå for all del mannen din gå på julebord uten noen restriksjoner om hjemmeigjen tid!

OG la han få sove godt og lenge ut dagen etter.

Ta heller å oppmuntre han til å ha det gøy og kose seg. Og mens han er på julebord kan du planlegge neste gang du skal ut å kose deg-Neste gang er det din tur vettu.

Og jeg vil tro du også hadde satt pris på om du skulle ut på noen festligheter at mannen din var glad på dine vegne og ba deg slå ut håret og kose deg slik at du kunne ha det gøy med god samvittighet!

Skrevet

Herregud, la oss si at du drar på shoppenig sammen med ei venninne om et par mnd,også skal dere hjem til henne å spise. SÅ sier mannen din: Ja,men jeg syns du bør være hjemme til kl 22.00!!!! Hva? Er du mamman hans,eller kona?

Skrevet

Hun skriver ØNSKER at han kommer hjem i 9-10 tida, ikke at han SKAL!!

Skrevet

Hun er redd han skal finne en annen å kose seg litt med

Skrevet

Nei, det funker bare når man ikke har nyfødt baby og ødelagt kropp, men mens mannen ennå er nyforelsket, kroppen er fin, og det er ingen barn

Skrevet

Ser det fortsatt er ferske svar her inne, og klokka er 03.35. Er det ikke på tide å legge seg for småbarnsmødre som skal tidlig opp med ungene....eller er det småbarnsfar som tar den biten med å levere ungene i bh så mor får sove lenge???

Skrevet

Og noen av oss har ikke barn, men er gravide og sliter litt med å få sove :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...