Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Gutten er 4 uker, og pappaen skal på julebord som starter med et vorspiel klokka 3 om ettermiddagen. Vi snakket om det nå nettopp, og er det urimelig av meg å ønske at han kommer hjem i 9-10 tida? (Jeg har gjort det klart at dette ikke er noe jeg kan bestemme, men det blir jo fort oppfattet slik når jeg sier at jeg ønsker det.) Vi har ikke noe familie rundt oss her vi bor, så jeg føler meg fort veldig alene om ansvaret når han er borte. Lillemann er veldig mye våken for å være så liten, stort sett hele ettermiddagen og kvelden, så jeg blir fort litt sliten... Vår førstefødte, til opplysning. Så la meg høre deres meninger, nå da...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Julebord og må dra hjem i 9/10-tia?? Det var nå voldsomt tidlig! Du klarer vel fint å ta vare på ditt eget barn mens mannen er på julebord
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Hørtes veldig urimelig ut, spør du meg. Du kan jo gjøre en avtale om at han tar babyen en annen kveld så du kommer deg ut litt.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Så sant han ikke er ute hver helt synes jeg det er litt urimelig å be ham være hjemme i 9-10 tida. Skjønner at du er sliten men han fortjener en voksenkveld, og det synes jeg du også burde få ha:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 La ham nå få det julebordet, og da hele kvelden. Jeg syns det blir urimelig å forvente at han skal komme hjem i 21-22-tiden fra et julebord. Da må han gå rett etter eller midt i maten sannsynligvis. Syns du det høres gøy ut selv? Og hva er det du mener med "jeg blir alene med alt ansvaret"? Er en 4-ukers baby for mye for deg? Det er jo ikke akkurat midt på natta når det er ettermiddag, og så sliten kan du ikke bli av at babyen er våken på den tiden. En kan ikke få barn, og tro at en ikke skal merke noe som helst til det. Du har fått barn, og faktisk må du tåle at barnet krever noe av deg. Det må nok din mann gjøre en gang senere, tror du ikke?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Ville heller bedt han om å droppe å møte opp kl 3 og heller komme litt senere til middagen. På den måten trenger han ikke komme så tidlig hjem... Skjønner godt at du ikke vil være så lenge alene jeg. Veldig trygt og koselig å være sammen med barnet når den fremdeles er så liten!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 nei unnskyld meg, men herregud du kan jo ikke mene at han skal komme hjem så tidlig??! tenk på de som er alene med et barn fra starten av? at han skriker og er mye våken klarer du vel en dag? kan han ikke dra litt senere ut da, foreksempel komme kl 18 eller noe så blir d ikke så mye av dagen liksom? hvis d går? trenger jo ikke komme stupfull inn på morgenkvisten heller, men synes ikke senere enn 3 er en fin tid. så lar du han sove litt på morran dagen etter(til 11-12) så står han opp så kan du legge deg noen timer.. for gudsskyld 9.10????hav skal du hjøre hvis mannen dien skal reise i jobben eller noe? være med? la jan få sin dag å når babyen tar litt flaske stikker du en helaften med jentene!!=)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 uff ble mye skrivefeil i de siste settningene... hahahaah...!!!!!! ""la jan få sin dag å når babyen tar litt flaske stikker du en helaften med jentene!!=)"" hahahaha=)=) tenk hvis han heter jan da!? gjør han d??? d hadde vært kult...hehehe
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Vet du hva, dette klarer du helt fint!!! La pappa gå ut å kose seg så kan du ta en dag siden. Det er klart det er slitsomt med en liten baby, og hvis du er litt redd for å være alene så lenge alene med babyen så kanskje ei vennine/venn/familie kan komme innom for å hjelpe deg litt..
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Herregud, da jeg leste overskriften trodde jeg at pappaen skulle ta med seg babyen på julebord! Kjente jeg fikk litt angst da ja... Synes ikke det er urimelig at mannen din får gå på julebord og bli der så lenge det varer. Kanskje han kan gå litt senere.
MintCondition Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Jøss, hvor mange barn har dere da? Syns virkelig man skal kunne klare å være hjemme alene med ungene sine, i detminste en kveld. Så ja, jeg syns du er urimelig.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Jeg synes ikke du er spesielt urimelig. Da vår tass var så liten hadde jeg en haug med hormoner og synes det var kjempevanskelig hver gang pappaen var borte på jobb, trening, møter e.l. Klart det er krevende med liten baby men disse behovene/følelsene klarte jeg ikke å styre. Det var ikke fordi jeg ville være vanskelig, men jeg gråt nesten hver gang han dro. Ble utrygg uten han. Om du har det noenlunde likens så forstår jeg godt at du vil ha han hjemme. På den tida tror jeg faktisk at mannen min ikke ville dra på julebord, han så hvor "bortreist" jeg var. Det gikk selvsagt over, og han er faktisk på julebord i kveld....
Dunder Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Han bør være bore like lenge som det hadde vær greit for han at du er borte. Du skal vel kanskje på julebord du også? Kan dere ikke bare bli enige om en tidsramme som gjelder dere begge? Jeg snes ikke du nødvendigvis er så veldig urimelig. På jobben min er det 3 menn med nyødte barn hjemme. Samlige var på julebordet fra kl. 20.00 - 23.00 og drakk lite eller ingeting.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har to nyfødte, hvorav en ved et par anledninger har stoppet å puste, en innleggelse på sykehus. Kunne da aldri ha drømt om at mannen min skulle komme så tidlig hjem fra julebord? jeg klarer da to barn i noen timer... Kan du ike be en venninne komme og hjelpe deg, da?.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 Alle dere damer som mener mannen må få være borte så lenge han vil: Ville dere selv vært på julebord fra kl. 15.00 og hele natta mens mannen deres måte være alene med en nyfødt baby?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Om det ikke er noe spesielt og du egentlig er frisk så ja, men i den fasen synes jeg det er greit å forlange at mannen skal være å regne med dagen etter. Altså ikke drikke seg dritings og gå på nachspiel til fem om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 Ja, hvorfor ikke? Det er babyens far og det hadde han klart helt fint Spørs om jeg hadde holdt ut hele natta, men senere enn 9-10 skulle jeg klart å være ute og det fins en mellomting mellom å komme hjem til TV2-Nyhetene og å være ute hele natta
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 Hvis han aldri er ute på byen osv.Så synes jeg han skal få ha den kvelden og kose seg.Men du kan jo også ta en tur ut en helg og kose deg litt.Og går nok bra å være alene med den lille.Mange alene foreldre som er alene døgnet rundt :-)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #19 Skrevet 15. desember 2009 Her er det mange svar, og selvfølgelig tar jeg det til etterretning! Kanskje jeg er litt kravstor her da... (Men kan på et vis ikke helt skjønne at han ikke kan ofre dette bare EN gang - hadde vært noe annet om babyen hadde vært litt større, og vi hadde litt mer rutiner angående soving etc. Her er det byssing/bæring hele dagen - all ære til alenemødre, sier jeg bare! ) Også dette med drikking da. Tenker litt sånn at klart han drikker mer når han er lengre ute..? Og vet ikke helt hvor komfortabel jeg er med dette. (Ville du latt en beruset pappa stelle babyen, for eksempel?) Kjipt også med en fyllesjuk mann dagen etterpå, men dette må han jo nesten ta ansvar for selv: Han får jo bare gjøre jobben sin, fyllejsuk eller ikke Jaja... Han får vel bare komme hjem når det passer han da. Tror ha ntenkte at rundt midnatt var en god tid, og det er jo ikke verst...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #20 Skrevet 15. desember 2009 Far her i huset er like god som mor på alle vis - med unntak av amming!
Kleint Skrevet 15. desember 2009 #21 Skrevet 15. desember 2009 Jeg skjønner deg jeg. Husker da vi kom hjem fra sykehuset med to bittesmå. Jeg var usikker, redd, nervøs, alt var helt nytt og jeg følte meg bare rar. Da var det så trygt å ha Kim hjemme. Kveldene var styrete her, med en som hyla hele natta. Hva mener mannen din om dette da? Visst jeg måtte kommet hjem i ni tiden, hadde jeg heller blitt hjemme. Synes han det er ok? Er ingen krise å sløyfe et julebord et år etter min mening! Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #22 Skrevet 15. desember 2009 Du er utrolig urimelig. Det er nesten så jeg ikke tror du mener alvor.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #24 Skrevet 15. desember 2009 Mannen min er borte fra mandag morgen til torsdag kveld, HVER uke.. og vi har ei jente på 4 uker, og jeg har ikke familie eller venner i nærheten. Jeg liker det ikke, men det går bra. Selv om lillejenta stort sett holdet det gående til 4 hver natt, og jeg er stuptrøtt hele døgnet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #25 Skrevet 15. desember 2009 Tja, du er jo ikke urimelig som ønsker dette, men om du kan kreve det er noe helt annet! Jeg likte det kompromisset om at han begynte julebordet litt senere enn kl 3, for det er jo uhorvelig tidlig! Og så kan han kanskje begynne å tenke på å komme seg hjemover i tolvtiden? At han er moderat med alkohol slik at han ikke er fyllesyk dagen etter er det eneste jeg hadde krevd! At han skal kunne stå opp til vanlig tid og ikke klage over hodepine etc. Og dessuten, dersom du er "snill" denne gangen så har du noe "tilgode" hos han til en annen anledning der du virkelig har lyst til å finne på noe uten barn. Sånn fungerer i allefall kompromissene her i huset! Jeg tror nemlig at du kommer til å klare deg helt fint alene denne kvelden! Og at en nybakt pappa skal feste fra kl 3 om ettermiddagen synes jeg egentlig er for mye å forvente fra kollegaene sin side...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå