Lizbeth91 Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 I går fikk jeg en merkelig beskjed av legen min, og jeg vet ikke hva det skal bety! Er jeg gravid? Hva skal jeg tro når jeg får en slik beskjed? Jeg kom inn på legevakta pga smerter i underlivet, så tok han blodprøver og urinprøver. Merkelig møte, men slik var det: Han: "Er det noen mulighet for at du har klamydia da?" Jeg: "Tviler på det, men du kan jo sjekke" Han tok urinprøve og blodprøve. Ventet en stund.. Han: "Eeeehhm.. Du...?" Jeg: "Har jeg klamydia?" Han: "Neeei.. Ehm.. Når hadde du mensen sist?" Jeg: "Første dag av siste mens var 13.November. Hvordan det?" Han: "Hmm.. Ehm.. Kan du være gravid da..?" Jeg: "Joja, jeg kan vel det" Han: "Høyst sannsynlig er du det, ja. Men ta en test om 2 uker igjen for å være sikker, du" Jeg trodde ikke det skulle være mulig å være usikker på noe slikt? Jeg har hatt sex i et par måneder uten beskyttelse, men at han ikke kommer inni meg.. Jeg vet at det er teit og idiotisk og absolutt ingen prevansjon, men jeg er i det minste klar for å ta imot den lille om det er en spire i magen min Hva ville dere ha gjort? Tok en test like før jeg fikk mensen, og den var negativ. Når jeg tenker meg om, var det ikke mye jeg blødde når jeg hadde mensen sist (husker at jeg syns det var noe rart), så lurer på om det kan være festeblødninger? Jeg blør alltid lite, men denne gangen var det veeeldig lite, og mer lyserødt. Huff, detaljert her ja... Men håper noen kan hjelpe meg!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Det kan ha vært en festeblødning ja. Legen så kanskje at slimhinnen din fortsatt var tykk selv om du har hatt en blødning. Du får ta en test til om en uke eller to. Masse lykke til, håper at du får det resultatet du håper på!
Lizbeth91 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2009 Hmm.. Skjønner bare ikke hvordan han kan se at "det er et eller annet", men at han ikke er sikker på om jeg er gravid? Haha, først trodde han jo at jeg hadde klamydia.. Er det vanskelig å se forskjell på kjønnssykdom og graviditet? Er så forvirret og usikker jeg nå altså.. Om jeg er gravid vil jeg jo begynne å planlegge alt mulig allerede, men om jeg ikke er det kommer jeg til å bli så skuffet når jeg finner det ut.. Håper virkelig på en liten baby, selv om det ikke akkurat var planen
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Så tidlig i svangerskapet er det ikke sikkert at han kan se spira på ultralyd. Men når man har hatt mensen skal slimhinnen i livmora bli tynn. Hos deg kan det tenkes at den fortsatt var tykk, og det kan være et tegn på at du er gravid. Man kan ikke se klamydia på ultralyd, han har nok tatt en prøve som du får svar på hvis du har det. Jeg skjønner godt at du er forvirret, han har gitt deg veldig dårlig informasjon! Krysser fingrene for at du er gravid! Man blir veldig skuffa når man får forhåpninger, også er det ingen spire der allikevel. Du må holde oss oppdatert:)
Lizbeth91 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har ikke vært hos ultralyd.. Bare tatt urinprøve og blodprøve.. Jeg bad ikke om at han skulle ta graviditetstest, men han gjorde vel det for å kunne si noe slikt? Hmm.. Er så forvirra! =/
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Åja, bare innbilte meg det jeg;P Da aner jeg ikke hvorfor han sa det. Han syntes kanskje at det hørtes ut som du har graviditetssymptomer. Hvis han hadde tatt graviditetstest, så er det jo rart at han ikke hadde sagt noe hvis den ble positiv. Nå skjønner jeg ihvertfall at du er forvirra! Du kan ikke ringe han og høre i morgen? Eller så må du vel leve i uvisshet et par uker til.
Lizbeth91 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2009 Var legevakta jeg var på, og jeg aner ikke hva han heter - så kan ikke få ringt ham. Tror ikke han er fastlege eller noe slikt der jeg bor, siden jeg aldri har sett ham før. Ikke var han norsk heller, og skjønte vel ikke mye av det jeg sa.. Men akkurat det jeg har skrevet her om samtalen, sa han veldig tydelig.. Tror jeg skal ta en graviditetstest i morgen (selv om den mest sannsynlig blir negativ om jeg er gravid eller ikke). Om den hadde blitt positiv, så kunne jeg i det minste fått til en skikkelig time hos lege. Er den negativ, tar jeg en prøve på ny om 2 uker om jeg ikke har fått mensen til da. Første dag av siste mens var 13.November, så skulle egentlig ha fått den for en liten stund siden..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Du har ikke hatt mensen siden 13 november nei! Så utrolig spennende! Har du testet i dag? Krysser fingrene for at den ble positiv:) Hvis ikke får du ta en ny om to uker.
Plutselig_gravid Skrevet 16. desember 2009 #9 Skrevet 16. desember 2009 Kan være at han tok en graviditetstest og at den for eksempel ble svakt positiv og at han derfor ville at du skulle ta en ny test om 14 dager bare for å være sikker
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 17. desember 2009 #10 Skrevet 17. desember 2009 tror det letteste for deg er og bare ta en tur tilfastlegen din han/hun kan svare deg og du kan få den inforn du trenger. og du kan få tatt en hcg prøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå