Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Exen og jeg har et barn på under 6 mnd, vi klarer ikke å bli enige om etternavnet. Han nekter og signere, så jeg får ikke returnert papirene. Ringte folkeregisteret i går og de sa at han MÅTTE signere og papirene må returneres ferdig utfyllt innen barnet er 6 mnd, ellers vil det bli en sak ut av det. Er det noen som vet hva som vil skje om han ikke signerer? Vi har delt foreldreansvar, kan dette på noe måte oppheves. Og med delt foreldreansvar, betyr det at han har krav på pappaperm?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Dere må finne en løsning sammen ang navn. Hva folkeregisteret evt måtte foreta seg vet jeg ikke, men det er jo utrolig at man ikke skal kunne ordne et navn til ungen sin!! Det er vel han som har alle feilene sikkert - men kanskje du skal forsøke å møte han på halvveien? Han har ikke rett til foreldreperm tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Den var syrlig... Jeg har allerede møtt han på halvveien og at det alltid er to sider av en sak er vel en kjennsgjerning... Ærlig talt, hvem har trampet deg på tærne???
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Men hva er halvveien da? Og hvorfor nekter han også det? Familivernkontoret neste - man bør jo kunne finne løsninger....
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Barnet vårt har begges etternavn, med bindestrek i mellom, er det noe tips for dere?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 velger du ikke navn vil det bli valgt ett navn for deg.... av folkeregisteret
lille snegle Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 såvidt jeg har forstått er regelen at begge må i utgangspunktet bli enig. men om dette ikke lar seg gjøre kan man ev velge navn og sende med en forklaring på hvorfor bare ene part signerer, og hvorfor dere ikke kom til enighet. om ingen signerer, og navneforslag ikke sendes inn, vil MORs etternavn velges. du kan jo ringe til folkeregisteret for å høre hva regelen er. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har vært i samme situasjon som deg. Om han nekter å signere og barnet blir 6 mnd og ikke har fått navn, så vil barnet få mors etternavn. Du får overført pappapermen automatisk til deg når du er alenemor. Han får kun pappaperm om du er villig til å gi han det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå