Gå til innhold

Ullevål eller Rikshospitalet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har barn fra før, hvilket av disse sykehusene vil dere anbefale som fødeplass for en førstegangsfødende? Jeg har hørt at Ullevål har et unikt "fødehotell", men på Riksen har de kanskje mest ekspertise?? Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt veldig mye bra om Riksen, og mindre bra ting om Ullevål.

En venninne måtte ta hastekeisersnitt på Ullevål, og samboeren hennes fikk ikke vite noe om hva som skjedde på mange timer. De fikk ikke noe oppfølging, og ble bedt om å "tenke sjæl" da de ringte for å få svar på ting i etterkant.

Neste gang valgte hun Riksen, og var superfornøyd med behandlingen hun fikk der.

Nå er det sikkert også mange som har hatt gode erfaringer på Ullevål, men jeg har flere venninner som har født på disse to sykehusene, og alle de later til å mene det samme.

Skrevet

Jeg fødte på Riksen og er kjempefornøyd med fødeavdelingen der. Møtte noen fantastiske jordmødre og leger der. Er ikke noe fornøyd med barselavdelingen på Riksen. Fikk ikke mye hjelp og når man spurte om hjelp og råd var de dritsure og fikk et dritsurt svar.. Følte med dum og ikke tatt være på i det hele tatt. Jeg skal defentlig ikke føde på Risken denne gangen. Det blir Ullevål på meg!

Skrevet

Jeg fødte på Rikshospitalet med førstemann. Jeg var strålende fornøyd! Jordmødrene var bare nydelige, i tillegg var vi så heldige å få et stort familierom. Nå søkte jeg både Ullevål og Rikshospitalet, men fikk avslag på Riksen og fikk plass på Ullevål. Har hørt masse bra om Ullevål også - det er jo veldig kjekt med sykehushotell.

Ønsker du å føde på Rikshospitalet, må du søke i god tid. Her blir det fort fullt. Jeg sendte brev i uke 8 og fikk avslag.

Lykke til!

Skrevet

Fikk nr 1 på Riksen, hastesnitt. Veldig fornøyd med både føde og barsel. Søkte om plass i uke 5, og fikk ja! Ville ikke på fødehotell.

Skrevet

Takk for svar, jenter!

Det blir Ullevål på meg, til tross for alle positive svar ov Riksen. Dette mest fordi gynekologen min er overlege på Ullevål, så hun klarte å overbevise meg om at det er bra der. Sannsynligvis, sa hun, ville jeg også være for sent ute til å bestille plass på Riksen (er 9+5).

Så da har jeg fått fødeplass! Helt sprøtt! Håperhåperhåper at alt går bra:) Og det samme håper jeg for dere også, selvsagt!

Skrevet

Jeg vil anbefale Ullevål. Jeg var ialefall veldig heldig med jordmødre og det var så trygt på hotellet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...