Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Er det noen bestemt rekkefølge å ta det obligatoriske i? Eller kan jeg bare ta det som det passer (med unntak av grunnkurs, såklart). Kan jeg begynne med teoriprøven for eksempel og så ta all kjøringa etterpå? Hvor mye koster det å ta lappen?
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Ta kontakt med en kjøreskole så hjelper de deg med et opplegg. Det beste, synes jeg, er å ta teorikurs paralelt med kjøretimer. Det er ingen fast rekkefølge på forbikjøring, mørkekjøring og glattkjøring såvidt jeg vet. Det er snart 12 år siden jeg tok lappen, men antar at det ikke har blitt så mye dyrere enn 10-15 000. Mange kjøreskoler har pakkerløsninger slik at det blir litt billigere. Kjøreskolen ordner alt det praktiske rundt oppkjøringen også.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Lurt å ta teorikurs først, så kan man det teoretiske før man skal ut i trafikken. Ta teoriprøven mens du tar kjøretimer, men lærer mye når man faktisk praktiserer teorien :-) Det er dyrt, regn med ca 25 000kr. Tips, forhør deg med kjente om hvilke erfaringer de har had med kjøreskolene. Ikke la deg blende av fancy biler, ikke alltid de skolene er de beste. God kjemi med trafikklærer er også viktig, så ta en runde å snakk med forskjellige.
thea - M har gull i gulping Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg betalte nærmere 20 000 kr for lappen Husker ikke helt, men over 15000 i hvertfall.. En kjøretime koster ca 450 kr og du må som regel ha dobbelt timer. Og langkjøring og glattkjørningen kostet rundt 9000 kr. Oppkjøring kostet 2000. Du kan prøve å ta teoriprøven å se først om du vil. Vet om noen som har gjort dette å stått første gangen, så det er jo mulig:) Jeg strøyk, mange ganger:P Fikk 8 feil flere ganger. Jeg tok teoriprøven etter jeg var ferdig med kjøretimene og hadde kjøretimer noen ganger i uka
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Du kan ta teori prøven ,nå om du har lyst den er gyldig i 3 år framover. Ogdet kommer ann på hvor mye du har kjørt før for å vite ca hvor mye den vil koste deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå