Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min fyller 4 mnd om noen dager. Hun har fra fødselen lagt seg i 19.30 tiden og sovet i ca 12 timer kun avbrutt av endel måltider med MM. De siste ukene har hun begynt å legge seg tidligere (18.30-19.00) pga hun er stuptrøtt, og sovner inn av seg selv på et blunk som regel. Problemet er at i ca 2 timer driver hun og våkner støtt og stadig....Må opp og roe henne og hun sovner, men går kort tid igjen før hun våkner igjen. Faller som regel til ro i 22 tiden og sover da til hun skal ha mat igjen....Vi har liksom mistet endel av kveldsroen da vi må bruke mye tid på dette...Og barnevakt sikter enda lengre frem i tid...sukk...

Det jeg egentlig lurer på er om det kan være pga hun sover så mye på dagtid? Selv om hun er snart 4 mnd kan hun maks være våken i 1.5 time før hun sutrer og må legges nedpå. Hun sover gjerne to lange lurer(2-3 timer) på dagen + flere smådupper på ca 40 min. Om vi ikke legger henne når hun begynner å sutre og tvinger henne til å være våken kan det ta en evighet å få lagt henne etterpå!

Synes at det virker som om hun sover mye for alderen på dagtid. Stemmer dette? Vil jo gjerne at hun skal være litt mer våken så hun får spist litt mer. Da slipper hun kanskje å spise så mange ganger for natten som hun også gjør....

Erfaringer noen?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann er 4 mnd i dag, og har ganske likt sovemønster som din lille. Han har tatt tidlig kveld siden han var ca 6 uker, men for noen uker siden begynte han å være mer urolig og våkne på kvelden. Jeg tenker at dette er normalt i perioder, ting endres hele tiden når de er så små. Vet at noen blir roligere på kvelden når de begynner med grøt, noe vi ikke har gjort enda.

Jeg synes ikke hun sover mye på dagen, det høres ganske normalt ut. Min lille er også våken mellom 1 og 2 timer før det er dags for soving igjen, og lengden på lurene varierer.

Jeg tror kanskje at det som kan hjelpe er grøt/velling på kvelden, ellers er det nok bare å vente til hun blir litt større:-)

Skrevet

hei-)

gutten min er også 4 mnd om noen dager.han har også lagt seg kl 19 siden han var 2 mnd, og har sovet til ca kl 6-7 uten nattmat(mme).

men for et par uker siden rotet han som din baby, og våknet opp og var urolig de første timene etter legging.hjalp stort sett med smokken, men måtte også ty til en flaske innemellom.

begynnte så smått med grøt, og nå har det gått seg til.

men jeg tror ikke nødvendigvis det er pga grøten.har hørt at de har en periode rundt denne alderen, hvor de våkner mellom søvnfasene.

ang soving på dagen, så sover gutten min mindre enn din, men han sover jo i strekk om natta. sover totalt ca 3-4 timer på dagtid fordelt på 3 lurer.

Skrevet

Takk for svar begge to!

Har hørt litt rundt også og virker nok som om dette er noe som er vanlig på denne alderen desverre:)

Kjedelig for oss som var blitt ganske godt vant! hehe

Nå er vi begynt med grøt, og satser på at dette kanskje kan hjelpe litt til. Krysser fingre!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...