Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Ser bilde på facebook etc, og alle som har lagt ut bilder derfra har kledd opp barna som nisser... altså.. røde klær/kjoler/nissedrakt.. Er det det som er hensikten med nissefest? Har en gutt, så det er lite med røde klær og nissedrakter og finne i skapet
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 En lekker strikkegenser, svart/brun bukse og nisselue. Evt sminket rød i kinnene og påtegnede fregner. Nisse bra som noen!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Her har vi fått beskjed at barna skal kles i rødt. Så det kommer vel ann på hvordan barnets bhg. Om du ikke har røde klær eller nissedrakt kan du jo spørre i bhg hvordan du skal gjøre det. Man skal ikke måtte ut å kjøpe for disse tingene. Hender ofte at de i bhg har noe man kan låne da for de som ikke har, eller der hvor foreldrene har glemt det hele.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Ahhh.. Takk for tips.. Det har vi, bortsett fra sminken.. Hvor får vi kjøpt det da tro?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 oi, kanskje det ja... Han går bare to dager i uken, så vi får sikkert beskjed imorgen, nissefesten er på torsdag!
Raych Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 her har barna som regel på seg noe nisserelatert ja:) Ikke nødvendigvis nissedrakt/kjole, men eventuelt strikkevotter, rød genser, nisselue osv. Litt rødt i kinnene pluss påtegnede svarte/grå fregner (her bruker jeg en eyelinerblyant). Eller på nissefesten i bhg vår, så spiser de nissegrøt (risengrynsgrøt), går nissemarsj og får besøk av nissen (som har med nisseposer til dem, med litt potetskruer, klementin og rosiner). Kjempestas for ungene:)
verdens heldigste mamma Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Her blir det røde (vanlige) klær på snuppa og nisselue og røde kinn (min sminke). Men har ikke du eller mannen din en rød t-skjorte? Ta den på ham med et svart eller brunt belte/bånd i livet -nissedrakt så god som noen! Og så har dere sikkert en rød lue. Er ikke tilhenger av å kjøpe egne klær for en halv dags bruk. Lagde også Luciadrakt av en av mine hvite, kortermete bluser med glitter sydd på.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Det holder egentlig med lua da. Setter på gutten min en rød genser siden har selv har bedt om det, og har gravd fram et par ekstra nisseluer siden det alltid er noen unger som ikke har (det er trist å være anderledes i barnehagen). Da er de nisser hele gjengen gitt:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Røde kinn lager du lett med litt lebestift =)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Takker for tips, jeg må ut å handle ser jeg. Skal nå høre med bhg imorgen hvordan dette foregår først da, men jeg kjøper gjerne en rød body eller genser til han, som han også kan bruke ellers, Så det blir bare en vanlig en, men likevell Må jo også ha rød leppestift hehe..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Nisselue har han da Så litt smånisse blir han uansett Men som jeg skrev, så kjøper jeg gjerne en rød genser til han som han kan bruke ellers også. Har sett en på Lindex som har frista tidligere, en med striper, men den er mest rød. Jippi, da blir det nissefest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå