Gå til innhold

Trodde jeg skulle bli mindre hissig etter graviditeten.. Er det ammingen som gjør at jeg fremdeles ikke er "normal"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan klikke sånn på 5 åringen min at jeg blir nesten redd meg selv. Noen dager kan jeg klikke av nesten ingenting og føle jeg rett og slett kunne kastet han i veggen, eller det nermeste jeg får tak i.

Jeg orker ikke ha det slik lengre! Men vil jo ikke slutte å amme heller..

Jeg ble slik da jeg var gravid. Er jo heldigvis ikke daglig jeg har slikt humør..men likevel!

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe med ammingen å gjøre, men at du har vært gravid å gjøre. Det tar faktisk hele 2 år før kroppen er tilbake i gjenge igjen!

(og det er kanskje noe å huske på når man strever med at man ikke er "seg selv" og blir litt lei seg for det)

Skrevet

Jeg vil da heller si at ammingen virker avslappende heller en at man blir hissig av det. Snakk med legen din, kanskje stoffskiftet ditt er på tur etter graviditeten? Det er faktisk kjempenormalt, og skal helst behandles for din egen del!

Og du er sikkert enkelt og greit sliten? Ikke sant? Få avlastning og hjelp!

Skrevet

Nei Det er ikke amminga..En blir veldig sliten psykisk.også..Barnet mitt er 1 år gammel.jeg blir sjelden sint på han nå..Men da han var på noen mnd gammel...ville han ikke foreks spise sin mat.jeg fikk selv mindre søvn..m..m.Jeg tenkte å jobbe med min ubehagelige reaksjonen ovenfor uingen min.så leste jeg en artikkel her en gang..Hvis barnet ditt ikke spiser mat pga smerter eller mindre matlyst..og du tvinger han til å spise.og får ikke til..og pga dette blir du sint på barnet ditt..Da har du lav selv tillit..En person med lav selvtillit som ikke får til et gjøremål,reagerer på den måten...denne setningen hjalp meg mye,tenkte hmm...etter det så har jeg alltid unngått tingene der jeg vet at jeg kan bli sint på han..for eks jeg klarer ikke å mase på han for at han skal få en mat bit i seg...da vet jeg at jeg tilslutt reagerer feil..alt løste seg jo av seg selv,.,ikke bli sint på ungen.unngå situasjoner der du kan bli sint på noen..jeg sluttet¨å m,ase...etter det har ungen min spist bra...Jeg føler meg ganske normal nå...men jeg føler ennå at jeg blir fort sint på mannen min,det kan hende stoff skiftehar jo ikke hatt mensen ennå jeg,så kroppen har jo ikke normalisert seg tenke jeg,....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...