Gå til innhold

Hjelp?!

Lizbeth91

Anbefalte innlegg

Jeg var på legen i dag, og fikk der denne beskjeden:

"Det er høyst sannsynlig at du er gravid, men du bør ta en graviditetstest om 2-3 uker for å være heeeelt sikker.."

Hvordan kan han være usikker på dette? Første dag av siste mens var 13.November. Jeg er bare så usikker, og har virkelig ikke peiling på dette.. Håper noen kan hjelpe meg, og fortelle hva som gjør at legen kan være usikker på noe slikt..

Jente 18.

Fortsetter under...

Jeg kom inn dit pga smerter i underlivet, så tok han blodprøver og urinprøver.

Merkelig møte, men slik var det:

Han: "Er det noen mulighet for at du har klamydia da?"

Jeg: "Tviler på det, men du kan jo sjekke"

Han tok urinprøve og blodprøve. Ventet en stund..

Han: "Eeeehhm.. Du...?"

Jeg: "Har jeg klamydia?"

Han: "Neeei.. Ehm.. Når hadde du mensen sist?"

Jeg: "Første dag av siste mens var 13.November. Hvordan det?"

Han: "Hmm.. Ehm.. Kan du være gravid da..?"

Jeg: "Joja, jeg kan vel det"

Han: "Høyst sannsynlig er du det, ja. Men ta en test om 2 uker igjen, du"

Jeg trodde ikke det skulle være mulig å være usikker på noe slikt? Jeg har hatt sex i et par måneder uten beskyttelse, men at han ikke kommer inni meg.. Jeg vet at det er teit og idiotisk og absolutt ingen prevansjon, men jeg er i det minste klar for å ta imot den lille om det er en spire i magen min :)

Men syns svaret av legen var litt tvilsomt?

Mange sier forskjellige ting om blødniniger i svangerskapet .. jeg hadde det forje svangerskap , men det var etter jeg fikk en ball i magen , så da tok jeg den bort , siden barnet kan ha vært skadet.

Har ikke blødd nå i svangerskapet..

Mange sier at barnet kan være skadet og mange sier det er normalt..

Kan desverre ikke hjelpe deg der. Men gratulerer hvis du er gravid da :)

Annonse

Jeg har hørt at det er helt normalt å blø litt, men har altså ikke gjort det siden sist mens (om det i det hele tatt var mens da, siden det var utrolig lite, varte i 2 dager og var lyserødt.. Haha, detaljert må man være..) :)

Skal teste i morgen tenker jeg, og så får jeg se hva som skjer =)

Men er jo stor sjanse for at jeg er gravid selv om jeg tester negativ i morgen, da det kan være for tidelig til å se skikkelig :) Virker jo som om det var det legen mente også - men forstod nesten ingenting siden han omtrent ikke snakket norsk =/

Er nok det av det er tidlig i stadiet, og derfor han mener du burde ta en ny test. Jeg tok en test noen dager etter at jeg skulle hatt mensen, tror jeg. Var på helsestasjonen, den viste negativt, og jordmora sa det var null tegn til at jeg var gravid. Om man tar en test tidlig kan det være antydninger til en strek nr 2, men det var det ikke hos meg, så hun sa at du er nok ikke gravid og det er heller ingen antydning til det. Men om jeg selv var i tvil kunne jeg ta en ny en om en ukes tid. Neste uke viste testen positivt :)

Så, er nok lurt å ta mer enn 1 test :P Masse lykke til iallefall! :)

Hihi, ja, jeg vet at de første testene kan være negative :) Mamma gikk gravid med broren min, og hun fikk ALDRI en positiv test! Men hun visste jo så klart at hun var gravid, siden alt av symptomer + stor mage dukket opp =) Hun testet faktisk to ganger i måneden (bare på gøy) helt til dagen før hun skulle føde.. Men aldri ble en enste test positiv! =/ Det er jo litt skremmende da..

Håper på en liten baby da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...