jippiii Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Har legetime neste uke som jeg må ha, men legen min har kun den timen ledig som jeg fikk for 1 uke siden, tydeligvis mange som skal til legen før jul....! Vet at jeg har rett på å gå på svangerskapskontroll og få betalt i arbeidstiden når en er 100%, men vet ikke nå! Går halve dager nå, så vil jo si at jeg da blir borte ca 3 kvarter av arb.dagen!
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 I utgangspunktet skal slikt legges til tidspunkt utenom arbeidstiden, men her har du tydeligvis ikke noe valg dersom du skal få time før jul? Det burde gå greit, dersom ikke kan du vel flytte litt på arbtiden dersom det lar seg gjøre, dvs jobbe litt lenger en annen dag..
jippiii Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2009 til vanlig trenger en ikke legge svangerskapskontroller utenom arb.tiden, eneste legetimer en har rett å gå på med betaling, ifølge loven!men er kanskje annerledes når en er 50% sykemeldt....!skal sies at jeg har vært det en stund nå, så arb.giver taper ikke på det lengre da hun får penger fra nav
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Dersom man arbeider deltid skal legebesøk o.l. legges til tidspkt. utenom arb.tid så lang det er mulig. Dette er selvsagt ikke mulig for de som jobber fullt. Dette vil også gjelde dersom man er delvis sykmeldt, men som i ditt tilfelle er det ikke alltid det lar seg gjøre.
rødt&blått Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Spør sjefen din om du kan avspasere den timen eller no, så viser du ihvertfall vilje til å "samarbeide" dersom han/hun skulle synes det blir dumt at du må til legen....
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 du kan bare gå! jeg var sykemeldt 50% å måtte ta kontrollene i arbeidstiden å det var helt ok.. Herreje, er jo ikke din skyld.. gå du!
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Jeg hadde litt av det samme problemet da jeg var 50% sykemeldt, for jeg jobbet enten tidlig eller sent. Men, med fysioterapi to ganger i uka, legetime annenhver uke pluss jordmor og ultralyd var det ikke alltid lett å få til. Da måtte jeg jo nesten bare tatt kveldsvakter. Så, jeg tilpasset så bra jeg kunne, også var det et par ganger hvor jeg måtte gå i arbeidstiden.
Fifrildi Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville snakket med sjefen og spurt om det da var greit om jeg arbeidet litt lenger den dagen/kom litt tidligere for at du sammenlagt jobbet 50% den dagen. Jeg var deltidssykemeldt for noen år siden over en lengre periode og da passet jeg på å tilpasse sånn når timer ikke kunne legges i en periode jeg likevel var borte fra jobb. Merket at det ga meg mye goodwill på jobb og det er alltid godt å ha med
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Med svangerskapskontroller har man ifølge arbeidsmiljøloven rett til å gå i arbeidstiden, og å få betalt for tiden man bruker der - så lenge du ikke kunne få time en annen dag. "Aml. gir gravid arbeidstaker rett til fri fra arbeid med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll når slike undersøkelser ikke med rimelighet kan finne sted utenfor arbeidstiden. "
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Dette er jo ikke begrenset at stillingsprosent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå