Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott, shira. Godt det blir tatt ansvar :)

Jeg har vært å satt inn egg i dag. Tok ut 12 egg på fredag hvor 8 ble befrukta, men 4 delte seg fint. Har derfor 3 egg på frys. Må si at jeg er veldig fornøyd med det :) Nå blir det en spennende tid framover.

♥ ♥ supert med ny tråd, shira♥ ♥

Var på Riksen i dag. Flere modne og fine eggposer, så egguttak onsdag...akkurat satt Ovitrelle nå.....

Veldig veldig ambivalent til dette forsøket...

Legene og sykepleierne synes dette ble en veldig uheldig og vanskelig situasjon da det dårlige prøvesvaret dukket opp midt oppe i sprøyteperioden..

Fikk svar på noen av spørsmålene mine...Vi har middels gode sjanser for å lykkes, det er ikke helt umulig liksom...selv om jeg og mannen min nesten har gitt opp nå....han tok dette prøvesvaret veldig tungt..

Denne kromosomprøven blir tatt av mange pasienter, stort sett av alle ICSI pasienter. Men i 99% av tilfellene finner man ingen feil!...men vi er da en av de 1% hvor det faktisk ble funnet kromosomfeil hos min kjære.Legene innrømmet at det ble veldig dumt at dette svaret dukket opp først nå....men det er ingen rutiner på å informere pasienter før forsøk om at eventuelt prøvesvar ikke foreligger enda, fordi det aldri er noe problem. Alle pasienter mottar prøvesvaret i postkassa, og så lenge det ikke er funnet feil er jo det greit...bortsett fra nå da...det er også "hull" i sykehusets pasientdatasystem da det ikke er en oversikt eller "viktig info" når det gjelder prøveresultater/eventuelt at svar ikke foreligger enda på denne prøven som analyseres i Tromsø. Dette går dessverre ut over meg og de få andre som befinner deg innenfor den 1 %..:(...så når legen undersøkte meg på onsdag og hadde min journal framme på pc, får han/hun ingen oversikt over denne blodprøven, derfor nevnte han den ikke heller...

Vi er henvist til genetiker på Ullevål sykehus, jeg skal ringe imrg og høre hvor lenge vi må vente på time der..Riksen tipsa meg om å ringe å purre....Og verdens søteste sykepleier, Bente, hadde så innmari dårlig samvittighet for måten jeg fikk prøvesvaret på , rett i fleisen faktisk, forrige onsdag..Hun har tenkt mye på om det kunne blitt gjort annerledes. Vi hadde en lang prat, og hun ga meg en stor klem da jeg skulle gå faktisk, da hun synes dette var en vanskelig situasjon vi har havna i...

Så første steg for oss nå er egguttaket onsdag. Er forberedt på avbrutt forsøk som sist i sept, da egget delte seg merkelig..men har et lite håp om å få satt inn et egg fredag.....Hvis jeg blir gravid, vil jeg få fostervannsprøve og morkakeprølve på Riksen.

Uansett...så blir det godt å få snakket med en genetiker dom kan alt om dette med kromosomfeil...Vi vil iallefall sjekke om vi må ta prøver av datteren vår etterhvert...få en klarhet i om hun har arvet noe..om hun kan få egne barn på egenhpånd, eller om hun må ha IVF når den tid kommer...men dette skal vi få en klarhet i så hun (når hun er moden for det)får all den informasjonen og forberdelsene hun trenger eventuelt...men hun er jo bare 9 år, så dette er jo lenege til...

Beklager, dette ble litt langt...men det er godt for meg å få skrevet om dette også, for vi har det vanskelig nå....jeg er sliten og gråter mye..synes det ble litt mye med denne beskjeden midt oppe i hormonkaoset som er ille fra før liksom...

Klemmer til dere alle sammen ...både rugere og dere som snart blir det;)

Var på Hausken i går og fikk ut 15 egg, fikk telefon i dag om att 12 var befruktet.. så da blir det spennene å sjå kor mange av dei som deler seg videre. I morra blir det innsett. Skal sette inn 2 egg denne gangen. Håper også på noen på frys.

Til deg snuppis 74: Det var trist å høre, håper det ordner seg og att det går bra til slutt!! Lykke til videre dere 51 jenter.

Lykke klemmer til dere alle!! Dette SKAL gå vår vei;)

Annonse

Ragna79 og shira!;)

Tusen takk for lykkeønskningene;)

Da var mitt 3`de egguttak overstått...denne gangen ble det forferdelig og smertefullt...har stor smerteterskel og synes de andre uttakene har vært ubehagelige og småvondt, men i dag var det grusomt;(

Min venstre eggstokk er fryktelig vanskelig å komme frem til da den ligger veldig dypt.Forrige forsøk måtte 4 overleger gi tapt da de gjorde alt de kunne for å prøve å få tømt de 3-4 modne eggposene på venstre side...ble skuffa da...Men i dag hadde jeg en lege som ikke ville gi seg..;)....han var utrolig hyggelig, forståelsesfull og forsiktig..tok seg veldig god tid, så jeg lå i stolen i 35 min.Fikk store doser med morfin da smertene tok helt av...det verket i hele kroppens venstre side!Legen forberedte meg på at dette kommer til å gjøre veldig vondt, men han ville så gjerne greie det...Han syntes jeg fortjente å få ut det som var.. Flinke legen fikk ut 6 egge tilsammen, og faktisk flest på venstre side, det sier en del om hvor dyktig han var på akkurat dette;)

Fikk store smerter etter uttaket og ganske mye blødninger..Fikk mer smertestillende så jeg skulle orke å komme meg hjem..Nå ligger jeg på sofaen, svimmel, ør og full av smertetillende...og her blir jeg liggende til mann og barn kommer hjem senere...

Det var godt å høre at du fikk ut 6 egg :-) Men ikke at du har så vondt.. :-(

Du får bare slappe av og krysse fingrene for eggene dine! Jeg krysser alt jeg har for deg:-)!!! Vil gjerne ha oppdatering imrg, snuppis:-)

Lykke til <3

Nå har jeg vært ruger i 5 dager:-) Ingen symptomer verken på det ene eller det andre.. Åhhhh!! Tida går så altfor sent!!!

Heisann!! jo nå er jeg endelig ruger igjen!! Satt inn ett perfekt egg sa han.. Sa mandag han ville mest sannsynlig sette inn to. Men med bra kvalitet, og siden jeg testet positiv sist..( men ett eller anna skjedde.) ville han bare sette inn ett alikevel;) Så nå krysses alt som kan kryssest frem til test dato som er 29.

Heisann

Var på uttak på hausken i går, var fryktelig vondt. Det er mulig det var fordi den ene eggstokken lå så langt oppe, at ene sykepleier mått "ligge" oppå magen min... Fikk ut 8 egg, og fikk tlf om at 5 var befrukta. Er vel bra det? Blir spennende å høre i morgen hvordan kvaliteten er. Vet ikke om det blir satt inn ett eller to.

Lykke til alle sammen :)

Annonse

Hei jenter!

Da er sannsynligvis min "karriere" innen IVF over..Ingen av de 6 eggene mine ble befrukta. Eggene var modne og fine, så dette er igjen et tegn på at det er funnet med kromosomfeilen hos min mann som hindrer befruktning,.selv med ICSI..;(

Dette er fryktelig trist og leit for min mann og meg. Jeg har nok en gang hatt en dag fyllt med snørr og tårer...Ikke engang IVF/ICSI vil sannsynligvis noengang gi oss søsken til prinsessa vår.

Skal på Riksen mandag...tror legen plikter seg til å kalle inn til time ved avbrutt forsøk...så vi får vel dra- Men nå får vi bare vente på timeinnkalling til Ullevål og genetiker,-vi har mange spørsmål og tanker rundt dette med kromosomfeilen..dette er helt tydelig grunnen til at jeg mista i uke 9 i april, avbrutt i sept, og avbrutt i dag igjen..

Denne runden har jeg hatt grusom lang sprayperiode med utallige tøffe bivirkninger, 50%sykmeldt på jobben de siste 2 ukene, 11 dager på Menopur med bivirkninger, 6 egg ut i går etter et grusomt smertefullt ogkomplisert eggutta,-og så ender det sånn her:( Akkurat nå er jeg utrøstelig og veldig veldig sliten...mannen min er også veldig lei seg.

Vi er fryktelig fryktelig takknemlige for at vi har verdens vakreste, peneste,herligste og skjønneste sammen som er frisk og helt perfekt!!;)

Hvordan dette har gått til, er vel rett og slett et under!

Uansett, jeg ønsker dere alle sammen her inne MASSE lykke til videre!!

Shira, ragna79 og resten av gjengen,- jeg heier masse på dere;)

Jeg skal prøve å ikke være så mye her inne framover,det vil bare gjøre tingene tyngre tror jeg...men jeg skal titte innom innimellom for å se hvordan det går med dere selvsagt;)

Hvem vet...kanskje jeg kommer tilbake hit.....får se hva de sier på Ullevål først...

Håper dere alle får en GOD JUL med voksende spirer i magene deres;)

NEI!!! Så utoli trist å høra da snuppis74. Ord blir ganske fattige i en sånn situasjon, og jeg vet ikkje helt hva jeg skal si. Men jeg føler med deg og synest det var veldi trist å lese! Men jeg håper det ordner seg for dere på den ene eller andre måten!! Du får kose deg med prinsessa di og mannen din, så ønsker jeg deg en riktig god jul. Håper ihvertfall du greier og kose deg litt i julen!!!

Mange trøste klemmer til deg!!

NEI NEI NEI!!! Dette var forferdelig lesing når jeg kom opp idag!! Og du som har gått gjennom så mye...! Vet ikke helt hva jeg skal si eller skrive! Syns virkelig synd på deg, snuppis:-(

Men dere er veldig heldige som har fått ei nydelig datter! :-)

Og som du skriver, er det ingen som vet hva fremtiden bringer..... :-)

God Jul til deg også, vennen:-) Vær sammen med dine kjære, prøv å nyte høytiden:-)

Håper vi snakkes igjen....?

Mange gode klemmer <3 <3 <3

Hei uke 51 jenter :)

Her er det både god, vond,trist og håpefull lesing. Så lei meg for du /dere som ikke får det til! og så glad for alle som ruger seg til et fantastisk resultat.

jeg tenker at man bare må stole på livsprossessen sin, det er ikke annet å gjøre...

jeg har nå 3. forsøk på Haugesund sykehus og de er fantastiske der. De er så omsorgsfulle og fantastiske til å følge opp. Denne gangen fikk vi i tillegg til 2 insett (... litt gammel jeg da ;) ...) 3 til frys. fantastisk følelse. Har virkelig tro på at det skal lykkes denne gangen. Går til akupunktur i Oslo og føler dette hjelper stort!! Enig med dere andre; det tar laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang til dette. Tålmodighet er en dyd. Kanskje julen er den beste for oss med å vente; det er jo ventetid nå :)

Vi krysser fingre, armer, ben og vev for at vi alle får tidenes julegav!!

... også disse progesteronmedisinene da, som gir så sterke graviditetssymptomer, det er nesten litt dårlig gjort... hehe

LYKKE TIL UKE 51 JENTER....

Merker at jeg begynner å bli gal av ventinga. Går heile tida å kjenner etter symptomer og mister meir og meir trua for hver dag som går. Orker å gjøre veldig lite, blir sliten, har liten arbeidslyst og får vondt i underlivet etter en kort stund med vasking e.l. Det blir noen laaaaaaaange dager til testing 26. selv om jeg har en følelse av at tanta kommer på besøk før det.

Uff, dette ble mye sutring, men måtte bare få det ut. Håper andre føler dere bedre og at egga klorer seg fast.

Hei :-) Det du skriver prøvdleeeenge er noe jeg kunne ha skrevet selv akkurat nå!!!!! LEEEEEIIII av venting nå ja!! Skal også teste 26. Men det er jo en hel uke til!!

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke kjenne etter symptomer. Men Crinonen som jeg tar hver dag gir jo de samme symptomene som graviditet... HUFF!!!

Måtte sutre litt jeg også;-)

Lykke til videre prøvdleeeenge:-)

Hei :-)

Det går bra her ja :-) Har kjent en del stikkinger/små strekkinger i underlivet.. Hadde det når jeg var gravid sist å.. Håper det er en grunn til det ;-) Pluss at jeg har fått en mørkere ring rundt brystvortene.. Hmm.. Men jeg prøver å ikke legge for mye i det.

Har gått ut i juleferie idag, så humøret er ganske bra nå :-)

Hvordan går det med deg da, prøvdleeeenge?:-)

Her er det ingen symptomer på noe som helst. Har fremdeles liten tro på at det går. Merker jeg begynner å bli utålmodig når det gjelder testing, men må klare å holde meg til lørdagen. Ellers er alt klar til jul. Har hatt ferie siden fredag så får dagene til å gå med å pynte og rydde litt.

Håper du får en fin jul med den flottaste presangen vi kan få :)

Lykke lykke til med lørdagen!

Julens "ventetid" har nok fått en annen betydning for oss rugere. Har masse symptomer men det er ikke så lett å sette noe lit til dette når progesteronmedisiner gir sammensymptomer....

jaja, teste på onsdag om en uke og det er leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge til :(

Håper for oss alle og god jul !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...