Gå til innhold

Noen her som har vært hos refleksolog?

Anbefalte innlegg

Skal prøve det i påvente av nytt forsøk, i stedet for akupunktør. Skal til henne om 3 uker. Håpet er at hun får stabilisert kroppen og hormonene mine, slik at mellomblødningene / spottingene avtar. Kjempespent ;-)

Hadde vært moro og hørt om andre har vært borti dette;-)

Fortsetter under...

Jeg prøvde både fotsone og akupunktur mot spottingen min, uten resultat. Men i forb. med ICSI-forsøkene gikk jeg på Crinone, og da stoppet spottingen helt. Jeg har tatt masse progesteronprøver, og alle er fine, så jeg har aldri fått noen forklaring på spottingen min.

Da vi bestemte oss for adopsjon, begynte jeg på p-piller igjen. Jeg likte det ikke noe særlig, og sluttet etter 3 mnd. Etter det ble det MYE mindre spotting. Jeg vet at f.eks. Hausken gjerne setter pasientene sine på p-piller for prøverørsforsøk, har du sjekket ut dette med din klinikk?

Hei.

Jeg vurderer å prøve det samme selv. Vet om en i Larvik som har hatt stor suksess med å få mange jenter gravide,:=)

Litt usikker på om jeg skal forsøke det eller akupunktør (hadde aku behandlinger tidligere, men det var før jeg startet på første forsøk og ikke etter innsett)

Lykke til!!

Tusen takk foor svar;-)

Jeg startet med spottinger mens jeg gikk på p-piller, og det har fortsatt etter at jeg sluttet. Har blitt verre etter at jeg startet med prøverør og Crinone. Vet at Porsgrunn setter noen på p-piller, men er veldig skeptisk med å evt prøve dette igjen. Det har vært noen hyoteser på hva som gjør at jeg spotter. Alt fra dårlig futt i eggstokkene mine, samt lite progesteron (tiltross for at prøvene er fine). Skal sannsynigvis igjennom en kikkertundersøkelse før neste forsøk. Sykepleier sa idag at det også kan være hormoner. Det er vel det jeg selv har mest tro på: at det er en hormonforstyrrelse. Refleksologen jeg skal til sa at det er vanlig at normal syklus blir forskjøvet etter p-pillebruk, derav også spottinger. Har troen på dette, da jeg nå har mens ca en uke tidligere enn det jeg hadde før jeg startet på p-piller. Hun kan hjelpe kroppen tilbake til opprinnelig, naturlig syklus.

Jeg fikk akupunktur en stund før 1. forsøk. Dette hjalp på spottingene mine etter 2-3 mnd. Sluttet hos henne da hun mente det var viktig med pause også. Ønsker nå å prøve noe nytt, og har virkelig troen på stimulering av soner. Fotsoneterapi, som de også driver med, skal visst være helt rått, har jeg hørt fra flere.

Tror selv at dersom disse blødningene opphører, vil jeg ha en større sjanse for å bli gravid. Nå er alt supert fram til etter innsett. Da setter blødningene igang etter noen dager..

Annonse

Hei håpefull-09!

Jeg har endometriose og er en spotter. Spotter 3-4 dager før mens og 4-5 dager etter mens. Har selv hatt mistanke om progesteron mangel, men vet det ikke sikkert. Har prøvd mye forskjellig og til tider har spottingen vært litt bedre.

Før dette forsøket som jeg nå er i (RD 11) har jeg tatt fotsoneterapi og sjelsterapi. Ikke pga spottingen men får å komme mere i balanse og ikke minst prøve å redusere menssmerter. Brukte fotsone også på forrige forsøk som ende negativt. Menssmerter har i allefall blitt bedre for nå trenger jeg ikke ta smertestillende:) I forsøk har jeg begynt å spotte alt fra dag 6-10 så da vet jeg jo tidlig at forsøket har vært misslykket:(

Er i mitt 5 forøk nå og som sagt på 11 RD og har enda ikke sett noe til spotting så ny rekord og hurra for det:) Går på cylogest og det er vist enda sterkere enn progestan. Så krysser fingrene for at spottingen holder seg langt vekk;)

Håper du finner ut av av det, men jeg har i allefall hatt nytte av fotsone og sjelsterapien, men som sagt hjalp det på andre ting:)

lykke til videre!!

Tusen takk til deg også, alid. Har virkelig troen på dette, så håper det stemmer ;-) Når du sier at at har fått både fotsoneterapi og sjelsterapi. har du gjørt dette hos samme personen?

Hei igjen!

Ja jeg har brukt samme person til begge behandlingene. Sjelsterapien tar jeg får å få kroppen mere i balanse, og jeg har seriøst merket noe når jeg er der under behandlingen at det skjer noe:)

Vet ikke hvor mye det evt skal hjelpe i forbindelse med ivf, men man tilfører jo kroppen mere energi så det kan nu i allefall ikke være negativt å gjøre det. Er vel en fordel at kroppen er i balanse også:)

Fotsone har hjulpet meg på menssmerter men ikke på spottingen.

I dag på RD 12 ser det ut til at jeg desverre har begynt å spotte, så er vel ikke så store sjanser for at det skal gå bra denne gangen heller da, selv om ikke alt håp er ute enda;)

Er jo de som spotter og alikavel har lykkes med ivf;)

Jeg kommer uansett til å fortsette med de behandlingene jeg tar for å holde endoen i sjakk;)

Håper som sagt du finner en behandling eller noe som hjelper mot spottingen din!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...