Gå til innhold

Definitivt gravid ja! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, det er bekreftet. Inni magen befinner det seg et lite knøtt. Hjeeeeelp! Dette var ikke helt etter planen. Vi var jo ferdige med småunger. De to som er her allerede er 11 og åtte år gamle. Er altfor seint å komme med flere nå... eller? Minstejenta har jo masa en del om at hun gjerne ville bli storesøster, men der har jeg vært konsekvent og sagt at ; "nei, det er for sent nå, mamma orker ikke det...." Nå har det seg altså slik at det gjør jeg visst likevel.... Vi er litt i vakum nå. Vet ikke helt hvordan vi skal oppføre oss. Mannen min og jeg ser oppgitt på hverandre og ler litt. "Jaja, dette blir artig det....." Vi har bestemt oss for å vente litt med å fortelle ungene hva som er på gang. Har hatt en del blødninger, så vi vil ha det bekreftet av UL at alt er vel med knøttet før vi sier noe. Skal på UL om et par dager. I mellomtiden planlegger vi hvordan vi skal fortelle det. :-) Vi er ganske sikre på at nyheten vil bli vel tatt i mot. Midt oppi alt kaoset kommer nemlig en annen nyhet; min søster er også gravid, vi har termin med tre dagers mellomrom! Er det mulig??? Det er hennes første og hun vil selvsagt dele nyheten med alle, og ungene syns dette er nesten toppen av lykke. De skulle bare visst........ Skal bli veldig godt å ha noen så nær å dele dette med. Vi gleder oss voldsomt til å se reaksjonen til ungene.

I mellomtiden sliter mor med sitt. Jeg kan ikke huske at symtomene var så kraftige ved de tidligere svangerskapene. Ikke var jeg kvalm, ikke hadde jeg dilla på noe, ihvertfall ikke etter åtte uker. Nå er jeg kvalm, oppblåst og trøtt. Ser ut som jeg er seks måneder på vei og fiser som en kar! Ikke særlig elegant med andre ord. Tårene spruter bare noen ser hardt på meg. Jeg hørte en julesang på radioen i bilen, og tårene rant i strie strømmer. Er veldig glad jeg var alene da. Ikke så greit å forklare ungene at kroppen til mamma er en tikkende hormonbombe. Stakkars dem, tålmodigheten til mamma er heller ikke det den engang var. "Nå må dere komme dere i seng!!!! Med EN GANG!!!! Helst i går!!!" Og så kommer tårene, for mor har mye samvittighet også.... Av den dårlige sorten.... MYYYE..... Det skal bli veldig godt å få fortalt dem hva som er på gang ja. Det er tross alt ikke deres feil at mor og far oppfører seg som tenåringer som ikke aner hva prevansjon er. Når det er sagt skal jeg passe på å fortelle at vi gleder oss veldig til den lille som skal komme, selv om det ikke var helt som vi hadde planlagt. Det finnes jo ikke noe bedre en å kjenne den lille som vokser i magen, gleden over å bli kjent med et lite nurk som ganske raskt viser sin egen personlighet når han eller hun kommer ut av magen, kanskje før også. Så nå gjør vi oss klar til UL. Føler egentlig at dette vil gå bra. Symtomene er i hvertfall ikke til å ta feil av! Vi er definitivt gravide! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:-)) er på besøk fra bli gravid:-)

vil gratulere deg masse med spira:-))

jeg også har store barn(10 og 11),men er prøver igjen.er litt oppgidd for tiden,da vi er i 8 pp,men vet det er flere som sliter mye lengre da.vil bare si a det går sikkert kjempebra med en liten nå også.:-)) vi gleder oss veldig til en liten en igjen,selv om vi har 3 store fra før:-))

lykke til på UL:-))

Skrevet

Hei.

Koselig med besøk! :-)

Ja vi er spente på hvordan dette skal bli, men tror jo det vil gå bra. Ønsker dere lykke til med neste mann. :-) Håper alt ordner seg. Krysser fingre!

:-)

Skrevet

tusen takk for det:-)) håper det skjer noe snart nå ja:-))

Skrevet

Åh... så godt å høre at en til er i samme situasjon som meg.

Vi har to barn på 6 og 8 år, fikk beskjed for 2 år siden at vi kunne ikke få flere barn pga en kreftoprerasjon min mann hadde i tesriklene.

Jeg har fått en ny stilling på jobb ogting begynner å komme litt på plass, så faler bomben ned med at jeg er gravid!!!

Jeg synes det er utrolig vanskelig å forholde seg til dette, vi har ikke fortalt det til noen enda.

Men gurimalla som jeg er kvalm og spyr...Og jeg skal følge barna på skolen om morgenen, og må bare løpe på do å spy først.

Ungene får jo dette med seg, go bedring mamma, jeg kan følge lillebror til skolen mamma.

Jeg begynner jo å sippe bare av de søte komentarene til mine barn.

Jeg var ikke slik sist....?

Vi synes det er så vanskelig å fordøye at jeg faktisk er gravid. Jeg klarer ikke å forholde meg til det enda, men jeg må vel snart begynne å si det til folk og arb giver.

Skal på UL på tirsdag, og jeg er veldig spent!

lykke til med deg og er spent på din ferd.

Skrevet

Hei! :-)

Ja det er litt av en suppe voksne folk kan rote seg oppi! Hahaha... Man skulle tro vi visste bedre... og det trodde vi jo. Hvem tenker på at man kan bli gravid når man som i ditt tilfelle, får beskjed om at man ikke kan???? Men det er nå artig syns jeg, men det tar litt tid å venne seg til tanken, for man var jo sååå innstilt på at det ikke skulle bli flere. Alt utstyr som vi har solgt eller gitt bort... Nå er det på'n igjen... Vi er virkelig begynt å glede oss nå, men symtomene ER sterkere denne gangen, det er jeg sikker på. Og det er frustrerende å være full av foræderiske hormoner som lager til uforklarlige situasjoner på de mest sinnsyke tidspunkt. Som når vi står i butikken og diskuterer julegavekjøp til ungene.... Nåde den som sier meg i mot!! Garanterer tårer eller fullstendig utblåsning! Her er det mors ord som er lov! :-) (Litt godt å få det som man vil åsså da....hehe..)

Når det gjelder jobbsituasjon er det en sak for seg. Er usikker på om jeg har jobb etter jul. Har jobbet i et engasjement og nå er det mest sansynlig over. Men det orker jeg ikke bekymre meg over. Det som skjer det skjer. Har så mye annet å fokusere på nå, og siden dette i all sansynlighet er siste gangen jeg skal gjennom dette, har jeg bestemt meg for å nyte hvert øyeblikk! :-) I morgen er det UL, og etter det skal vi hjem og fortelle ungene. Gleder meg vilt! :-)

Tenk positivt. Og husk at de fleste bekymringer aldri blir noe av. Ønsker deg lykke til med arbeidsgiver. Må få høre hvordan det går. :-) Du er nå heldig da som har forståelsesfulle og selvstendige unger. Tenk hvor artig dette blir for dem. Og de blir nok god hjelp for deg også nå når de er blitt så store. Kan trille tur kanskje? Jeg tror det vil gå bra! Lykke til! :-) Håper vi snakkes!

Skrevet

Da er UL overstått og alt er vel. Jeg fikk se armer og bein, hjertet som slo og en kropp som beveger seg. Hærrrrrlig! :-) Fikk korrigert ca. termin fra 27. til 24. juli, så da er det ni uker i morgen. Nå gjenstår det å fortelle ugene. Det blir i morgen...... :-)

Skrevet

Gratulerer MonaGlisa:)

Vi er også i samme situasjon, men mine barn er 4 og 1år.

Ja prevensjon hva er det, hihi.... Har ikke helt klart å forstå situasjonen vi er i enda siden det ikke var planlagt.... Men ja vi gleder jo oss masse også, samt at det blir hektisk:) Nå er vel ikke jeg mer en ca 6uker på vei og har ingen garantier på hvordan dette går. Men nå som det har skjedd håper jeg alt går bra.

En ting er vi sikker på hvertfall at etter denne gangen blir det SIKKER prevensjon, jobber med saken med at mannen skal kutte strengen:)

Masse lykke til og kos deg med spiren;)

Skrevet

Heia jente.

Godt at det er flere (voksne?) som blir uventet gravide.

Vi har to gutter på 6 og 9 år. For ett par år siden hadde jeg veldig lyst på ett tredje barn, men pga PCOS skjedde det ikke. Gubben var fornøyd med det, og jeg slo meg til ro med de to jeg har.

Nå i høst mens svineinfluensaen herjet som værst rundt meg, var jeg i veldig dårlig form. Nå får jeg den, tenkte jeg. Dagene gikk og jeg ble bare mer og mer uggen, kvalm og trøtt. Da både min mor og bror spurte meg om jeg var sikker på at jeg ikke var gravid, begynte det å demre for meg. Yepp - er gravid, ca 10 uker.

Litt blanda følelser iforhold til alderen min, men håper og tror at det går bare godt.

Skrevet

Takk for koselige tilbakemeldinger. :-)

Det er ikke greit når man ikke skjønner hva som foregår. Jeg har vært trøtt og apatisk, legen sykemeldte meg med mistanke om depresjon..... Haha... Ikke mye deprimert nei... Det fantes en helt naturlig forklaring på "depresjonen." Er veldig glad for det da! Nå er ungene involvert og de synes det er helt topp med et nytt søsken. De er i full planlegging om hvor babyen skal sove, hva den skal hete, hvilke leker den trenger osv. Jeg gleder meg til tiden framover. Tror det blir mye kos.... :-) I og med at man er litt eldre nå tror jeg på et rolig svangerskap. Føler meg tryggere med den erfaringen man har, så nå skal jeg bare nyte!

Ønsker dere alle en god helg!

Håper å høre mer fra dere etterhvert.

Skrevet

Så utrolig gøy MonaGlisa, at barna ble så innvolvert. Mine barn har ingen ide, men jeg gleder meg veldig til å fortelle dem det på selveste julaften.

Skal på Ul 23/12.

Lykke til på ferden din, det blir spenndene å høre om deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...