Gå til innhold

Hvor populært er Noah?

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må vel være ærlig å si at jeg vet om 5 barn som heter det, 2 heter Noa de andre Noah. Synes navnet er fint, men at det begynner å bli litt mange som heter det. Men dersom du ikke kjenner noen som heter Noah så er det ikke oppbrukt i din omgangskrets da.

Synes jeg leser det overalt, men ingen av de ca 30 barnehagebarna jeg kjenner heter det. Pent navn, ja. Men hvis du går på norskenavn.no og søker det opp, ser du at kurven for Noah går rett til værs! 600 barn har fått navnet de siste 8-10 årene. 0,8 % av de som blir født nå, heter det. Det er et ganske høyt tall. Omtrent som Marcus for tiden.

Det er ganske populært ja, men jeg er ikke lei det ! :-) Nydelig navn! Sønnene til Kristian Kjelling og Ole Gunnar Solskjær heter det også, kanskje derfor (spesielt når Ole G. S. kalte sønnen sin det for rundt 10 år siden) at det har blitt såpass populært..

Annonse

Ser at Noah er på 14. plass i 2008 på landsbasis. I oslo og akerhus er ikke Noah med på topp 20 listen i allefall. Jeg bor selv i akershus. Dere som kjenner så mange som heter Noah kanskje bor i andre deler av landet eller?

Liker Noah veldig godt, men er egentlig ikke for poppisnavn.. Dilemma det her :-P

HI

Annonse

vi skal kalle gutten i magen Noah. Storebror heter Lucas, vi kjente ingen som het Lucas da vi valgte navn til storebror, men pr dags dato er det 5 Lucas i omgangskretsen.. Og av 10 barn (5 gutter) i barnehagen var d 3 Lucas da han begynte. Det var litt kjipt.

Vi synes Noah passer fint til storebrors navn, vet kun av to stk Noah utenom vår i magen (men ingen vi omgås).. Men jeg hører stadig om flere Lucas og Noah. Det er litt kjipt. Men tror nok kanskje at om alt hadde vært annerledes, at vi hadde valgt et litt mer spesielt navn til førstemann om vi hadde visst dette- den gangen! Og det samme til den som kommer nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...