Gå til innhold

Flere som ikke har tatt/skal ta svineinfluensavaksine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vaksinert hverken barna eller meg selv, og føler at det kommer mange reaskjoner på det. Jeg føler bare ikke at det er forsket nok på det til at jeg er trygg på den... I tillegg har den ene jenta mi hatt sv.influensa (iflg legen, ble ikke testet, men legen var ikke i tvil) Mange av mine arbeidskolleger synes vi skulle vaksinert oss, jeg jobber i skolen, og det har kommet en mail fra etatsjefen med kraftige anbefalinger om å ta den. Det grenser nesten til at de forventer at vi gjør det. Har ikke tenkt å "gi etter" fordi, men syns bare det er så rart at folk ikke kan godta at noen er mere tvilsomme til vaksinen...

Er det flere der ute som velger å ikke vaksinere?? Ønsker å høre noen synspunkter fra dere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid og bukket under for presset, selv om jeg var VELDIG skeptisk. Angrer litt i ettertid nå når den verste hypen har lagt seg, men gjort er gjort. Har imidlertid bestemt meg for å la være å vaksinere dattera mi på tre år, pga. den samme tvilen. (Dårlig testet vaksine, fare for senvirkninger, generell skepsis til vaksiner osv.) Hun er frisk og sterk og på ingen måte i noen risikogruppe, så jeg mener det er bedre å la være enn å gi henne den.

Forøvrig synes jeg staten har lagt et enormt press på befolkningen i denne saken. Hundrevis dør av vanlig influensa i Norge hvert år. Svineinfluensafaren er ganske overdrevet mener jeg.

Uansett bør kollegaer og bekjente ha et minstemål av respekt for avgjørelsen din, noe annet er faktisk ufint synes jeg. Det er typisk oss nordmenn å blande oss opp i ting vi ikke har noe med! Din avgjørelse er din sak, ingen andres. Dette er et vanskelig valg, og alle bør respektere hverandres standpunkt. Sunn skepsis til "sannheter" man blir matet med er generelt lurt mener jeg. Vaksiner har nok en større bakside enn vi ennå har forstått.

Skrevet

Hvis du kan komme med ett eneste vektig, forskningsbasert synspunkt på hvorfor du ikke vil ta vaksinen, skal vi høre på deg. Inntil det skjer er du bare en av disse "synserne".

Skrevet

Ærlig talt!

Er ikke sunn skepsis og fritt valg nok argument for å la være å la seg vaksinere ?!?

Hvis man skulle forvente at en kan legge frem forskningsresultater rundt denne vaksinen som grunn for ikke å ta den( noe som uansett ikke foreligger), er vi alle inntil da, forkjempere eller motstandere av vaksineringen bare "synsere".

Selv er jeg skremt av hvor inkompetente mange leger og spesialister i helsenorge faktisk er ( men dette er bygget på egne erfaringer). Og at disse nyter så stor respekt hos oss "uvitende" er skummelt, da er det ikke rart at forkjempere av vaksinering også blir så provoserte av at en velger å lytte til sin egen sunne fornuft og at en stiller seg noe kritisk til denne vaksinen....

• 3 uker senere...
Skrevet

Sjarmerende hvor kort det går an å bli bare fordi en har annet synspunkt.

Noen av de viktigste grunnen til å IKKE ta vaksinen er bl.a at vaksinene ble sendt ut FØR det første svineinflutilfellet ble oppdaget.

Vaksinemateriellet som ble sendt ut ble testet på dyr (noe de egentlig ikke skulle, fordi de var klare og ferdig testet til å bli tatt i bruk). ALLE dyrene døde. UPS!!!

Det finnes massevis med materiale der ute, som er forsøkt holdt skjult for allmennheten, som alt er argumenter mot.

Personlig synes jeg Stoltenberg-familien sine økonomiske gevinster i saken er mer enn nok grunn til å avstå.

Ellers så er svineinfluensatilfellene i Norge mutasjoner som vaksinen ikke vil virke mot likevel.

Skrevet

Min lille familie på mor, far og barn på 11 mnd har ikke vaksinert oss, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Vi har ikke all verdens med argumenter for dette valget, men vi bare føler at dette er mest riktig for oss. Jenta vår skal ikke begynne i barnehage før etter sommeren, så hun er ikke så veldig utsatt.

Snuppa tar alle de vanlige vaksinene, bare så det er nevnt. Det er bare akkurat denne vi styrer unna. Tiden vil vise om det var et riktig valg:)

Skrevet

Er litt rart det der. Ein vaksinerer mot sykdommer som ikke har tatt liv i Norge på over 10 år uten å blunke, men unlater å vaksinere mot en sykdom som har tatt livet av 28 personer de siste 6 mnd.

Nei ville heller gjort motsatt.

Skrevet

Vi klarer oss veldig bra uten hverken denne eller de andre vaksinene. Noen som har reflektert over antall døde i en vanlig influensaepidemi og antall døde under svineinfluensaen... Google dette. Her skurrer det nok til at jeg lar hysteriet gå over helt av seg selv uten vår innblanding...

Takk, men nei takk. Og så fint at vi i alle fall har et valg. Noen begunner å snakke om obligatorisk vaksinering. Da må nok jeg også ut i demonstrasjonstoget.

Skrevet

Vi skal ikke ta vaksinen, og jeg må si jeg er blitt nokså skeptisk til alle de andre vaksinene vi blir pådyttet gjennom vaksinasjonsprogrammet etter dette også! Takket være at myndighetene har forsøkt å "tvinge" meg som gravid å ta en vaksine som vi ikke har noen erfaring med på "pådyttingstidspunktet" har gjort at jeg er blitt mer opplyst rundt flere andre vaksiner også! Venter en liten gutt i april, og han skal ikke følge det ordinære programmet som helsestasjonen bare går ut ifra at alle skal følge! Vi skal være atskillig mer kritiske til hva som sprøytes inn der. Foreløpig har vel stivkrampe vaksinen utpekt seg som nødvendig, men ellers er det mulignes ikke så mange han får. Ihvertfall skal han ikke få de fra 3 mnd. Og ikke flere vaksiner samtidig, det er det bare samfunnet som sparer penger på. Og jeg angrer bittert på at mine 2 flotte jenter har blitt utsatt for alle de vaksinene bare pga min uvitenhet og saueflokkmentalitet!

Det er frekt å legge press på sine ansatte om å ta en hvilken som helst vaksine, så stå på! Hold fast på avgjørelsen din og blås i hva andre mener om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...