Skravlemamman Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. desember 2009 dytt.....................,noen?
Himmel og hav Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Det er litt lettere å foreslå no om du sier noe om hva anledningen er...sykdom, fødselsdag, barn el.
Skravlemamman Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2009 Ingen anledning, skal kjøpe en liten ting til henne til jul og ønsker å skrive noen hyggelige ord som viser hvor mye jeg setter pris på henne i hverdagen,
Himmel og hav Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Dette synes jeg er så fint, men kanskje ikke helt det du er ute etter. Vindpustet og stenen Et vindpust hadde en sten som venn. Den så henne ikke; men hun så den. De hvisket så meget til felles glede: den lette der oppe, den tunge der nede. De hvisket om vennskap som ikke kan ruste. ”Du er så usynlig!” sa stenen til pustet. ”Men hvisket ditt er som en sang av sirenen …” ”Akk, du er så synlig!” sa pustet til stenen. ”Og aldri kan stener og vindpust forenes: Sten kan ikke luftes og luft kan ikke stenes.” ”Men likevel har du en gave å gi meg,” sa stenen til pustet. ”Fly alltid forbi meg!” ”Og du har en gave,” sang pustet av sommer tilbake til stenen. ”Ligg fast når jeg kommer!” Et par ble de aldri; men verden forsøtes av vennskap når stenen og vindpustet møtes … Av: André Bjerke
Skravlemamman Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2009 Kjempefint dikt - tusen takk:-) Tar gjerne i mot flere dikt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå