Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp jeg :)noen som gidder?

Anbefalte innlegg

Jeg har ulik inntekt hver mnd, siden jeg ikke har fastlønn, så bør jeg da sende ved kopi av siste halve årets lønnslipper f.eks.? Og må far også det, eller holder det med en fra han?

Jeg har fått terminbekreftelse, men den ble skrevet før uke 26, gjør det noe? Og kan jeg da eventuelt sende med kopi av helsekort i tillegg?

Og når bør jeg sende inn papirene? Er nå i uke 27

Og et siste spm. Er nå blitt sykemeldt 50%, da sender arb.giver inn skatte og inntektsopplysninger, må han gjøre det en gang til da, hvis han må skal de sendes sammen med mine papirer?

Takker for svar, trenger litt mindre bekymringer ang. dette nå kjenner jeg :)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Arbeidsgiver skal fylle ut et skjema fra Nav med innteksopplysninger, permisjonstid, evnt, avtalt ferie osv. Dette finner du under Skjemaer på nav.no.

Jeg fikk beskjed på nav da jeg spurte der at siden jeg ikke har samme inntekt hver måned så lønte deg seg å sende inn kopi av lønnslipper fra MINIMUM de siste 6 mnd før permisjonstid. Ville sendt meg så mye som mulig. Det samme gjelder far om han har "ustabil" inntekt hver mnd.

Send også kopi av helsekortet ditt:) bedre å sende inn for mye enn for lite:)

Du kan sende papirene dine rundt uke 30 og oppover. det fikk jeg beskjed om. men IKKE senere enn senest en mnd før termin! de må ha litt tid på seg vettu. Ville sendt de inn så fort som mulig jeg! av erfaring vet jeg hvor lang tid Nav bruker på å beregne ut ting når det kommer til at de skal betale ut penger... så jo bedre tid de har, jo bedre er det vil jeg tro. Dette kan du også ta en telefon til Nav å spørre om. eller spørre legen din.. de fleste leger og JM vet dette:)

Håper dette hjalp litt iallefalll:) Lykke til videre:) og husk at du alltid kan spørre Nav! De skal svare deg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...