Gå til innhold

Dere som har tatt tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere dette hos legen deres og måtte dere betale noe?

Her må man betale 800 kr for noen minutter med UL.

Man får kun den ordinære på sykehuset i uke 17-19.

Men ser det er så mange her som har tidlig UL, og da hadde det vært interessant å vite om dette er noe legen deres fikser.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kun de som har f.eks blødninger og smerter, tidligere sa/ma, usikker termin eller andre medisinske grunner som får tidlig ul gratis. Alle andre må bestille privat og betale selv. Har du ikke noen spesiell grunn til å få ul annet enn at du vil se at alt er i orden så får du bestille time privat....

Skrevet

jeg ringte å bestilte selv i uke 8...

fikk komme to dager etter jeg ringte uten problem... sa bare at jeg ville se om alt va ok!

betalte 40 kr... kostet egentlig 600, så vet ikke hva som skjedde, men glad ble jeg ;)

Skrevet

Jeg fikk henvisning av legen min, så det kostet meg ingenting. Jeg hadde en sa sist sv.skap, så det var derfor jeg fikk det..

Skrevet

Jeg skal på UL i uke 12, og det har jeg fått fordi legen sa jeg kunne få det om jeg ville:) Kanskje jeg har en snill lege da... ?

Skrevet

Besøker dere fra 2.trimester... jeg hadde en tidlig ul i uke 11. Bestilte privat, selv om jeg hadde en SA forrige sv.skap. I tillegg til at jeg ble gravid etter SA uten å få en mensperiode imellom, så ante ikke hvor langt jeg var på vei. Men allikevel fikk jeg ikke tidlig ul av legen. Men var godt å være på det, og få bekreftet at den lille levde:)

Skrevet

jeg bestilte ul da jeg var i uke 5, fikk ultime tre uker etterpå. Ringte å bestilte selv. Var hos legen uken etter for å få sm og kvalmestillene, og da spurte jeg som tidlig ul, og da sa han at han kunne henvise meg.

Jeg ringte da gyn å sa jeg hadde blitt henvist av legen, men timen jeg hadde ble den samme, da jeg var på ul så betalte jeg 100kr.

Uten henvising hadde det kostet 600, men så lenge det er legen som henviser så blir det billigere.

PS en annen ting. Om jeg ikke hadde blitt henvist å betalt 600 den gaangen, så betaler jeg kun 100 kr for de neste ul timene. Er bare første timen som koster 600 :)

Skrevet

Jeg var på UL for snart 2 uker siden, da var jeg 7 uker på vei. Jeg bestilte timen selv, hos en privat gynekolog, men jeg måtte bare betale 40 kr, tror d var pga bildet jeg fikk av spiren! Men ellers må jeg ikke betale noen ting, jeg spurte om d, å de sa bare at, nei, jeg var jo gravid! Så skal tilbake i romjula, å da er d gratis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...