Gå til innhold

spisskummien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor får jeg tak i det? er det ,det samme som karve?? har kikka litt i matbutikker men finner ikke ut av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har det i ren form i butikker med større vareutvalg.og i små "innvandrerbutikker" :-)Finnes i mange krydderblandinger også.

Skrevet

Og ja, det er det samme som karve, når jeg tenker etter så tror jeg de skal ha sånt selv på mindre butikker også. Om ikke i glass så i poser i hvertfall vil jeg tro....

Skrevet

Anbefaler hele frø (ser ut som furunåler) som du morter selv. De pleier da å ha det på min lokale Meny butikk.

Skrevet

Det er absolutt ikke det samme som karve, eller kummin, og har en helt annen smak. Det er den viktigeste ingrediensen i tacopulver fra pose. Innvandrer butikker har store glass, men jeg fant på Coop butikken i nabolaget. Det er et av mine favoritt krydre:)

Skrevet

Nei, nå roter jeg...

Karve og kummin er det samme,

men spisskummen er noe annet som ligner, men ikke det samme. Norsk kalles den spisskarve, sånn er det ja....

Skrevet

Jeg var å snusa her, har begge deler, og det ligner litt utseendemessig, karven har jeg ikke brukt, mannen kjøpte den for jeg er nesten tom for spisskum, han trodde det var det samme, og jeg var slett ikke sikker selv, måtte jo sjekke det skikkelig nå. Spisskum kjøpte jeg på Meny tidligere i hvertfall.

Skrevet

hmmm...er dere enige snart?? hehe....

men asså, jeg skal bruke det til krydrete brente mandler,en oppskrift jeg fikk av ei her inne...

så da må jeg bruke???

Skrevet

Jeg har spisskummen i helt vanlig krydderglass fra Santa Maria - kjøpt på Coop Mega :o) Karve er som de andre sier, ikke det samme. Lukter du på spisskummen lukter det...taco :oD

Skrevet

Står det spisskummen så skal du bruke det ;-) Vist nok to forskjellige krydder, og det lukter også forskjellig, så da blir det feil med karve i en oppskrift der det står spisskummen

Skrevet

ok,da fir jeg sjekke opp det merke her da :-) her har jeg 1 time til nermeste coop butikk,og det er litt langt :-))

Skrevet

Det er spisskummin, det blir som å ha chilli på grøten istedet for kanel om du velger karve. Og i alle fall om det er min oppskrift du bruker, eller den linken jeg la ut:)

Skrevet

Jeg har santa maria sitt også, kjøpt på Coop. Om du har noen igjen av spisskummin etterpå så kan du lage din egen tacoblanding. I posene har de spisskummin, paprika, løkpulver, salt og sukker.

Skrevet

jepp, var din oppskrift :-))

da skjønner jeg ja, tror ikke jeg blander de da nei.

får lete videre jeg da:-))

Skrevet

Om du ikke absolutt vil så MÅ du ike ha det i brente mandler da :o) Jeg bruker det ikke

Skrevet

Det er veldig gode:) Gubben hadde julebord hjemme hos oss med kompisene da dobla vi mengden salt. Det passer bedre til øl og mer snack aktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...