Gå til innhold

morgenkvalme eller omgangssyke

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet forskjellen på omgangssyken og morgenkvalme?

Jeg har ikke vært plaget med morgenkvalme enda og er nå i uke 9, men igår var jeg kvalm hele dagen og kastet opp 4 ganger, siste gang rett før jeg la meg. Fortsatt slapp og uggen form, men ikke sååå kvalm lenger. Trodde jeg hadde berget for morgenkvalme når jeg har kommet til uke 9 allerede...Kan det være omgangssyken?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141132793-morgenkvalme-eller-omgangssyke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, eg er 11 veker på vei og spyr både morgen og fire fem gonger på kvelden og har gjort det i fleire veker. Men slik var det med dei to første og, så eg trur du berre er som oss uheldige som spyr masse, Effektiv slankekur før kiloene kommer stormende på igjen=) Men det er jo heldigvis verdt det=) Trur nok eg kommer til å spy i nokre veker til før det gjer seg, eg var ikkje bedre i veke 12 med dei to første. Lykke til med formen og magen=)

Hei Julibarnet2010,

Noe helt likt skjedde med meg lørdag for 2 uker siden, da var jeg i uke 7, jeg er nå i uke 9. Etter å ha styrt litt rundt i huset den lørdagsmorgenen ble jeg plutselig utrolig kvalm (helt utav det blå), og før jeg visste ord av det måtte jeg bokstavlig talt løpe inn på badet hvor jeg ble hengende over do meg skikkelig oppkast. Etter at jeg hadde kastet opp følte jeg meg endel bedre, men var litt rar og småuggen resten av dagen. Før dette skjedde hadde jeg ikke vært plaget med kvalme, og egentlig ikke etter heller (bortsett fra de to siste dagene hvor jeg har vært litt smådårlig).

Jeg lurte også veldig på om det som hendte den lørdagen var morgenkvalme eller omgangssyken - jeg må jo påpeke at jeg ikke kan huske å ha hatt "omgangssyken" siden jeg var barn så syns det er litt rart at jeg plutselig skulle få det akkurat idet jeg er gravid for første gang...

Flere som har opplevd lignende? Noen som vet om dette faktisk er kvalme pga graviditeten?

Jeg har!

Jeg har vært kvalm og kastet opp i noen uker, men er blitt bra den siste uken og har ikke følt meg kvalm på over en uke nå. SÅ i dag morges måtte jeg løpe ut og spy og har følt meg crap i hele dag. Sønnen min hadde det i helgen, så jeg er sikker på at dette er omgangssyke jeg har nå. Det føles forskjellig...men vanskelig å forklare hvordan...

var kvalm i flere uker og brekte meg litt spes om morgenen. Blei skikkelig ille plaget i uke 8,9 og er i uke 10. og er ikkje ak bedre.

Har had omgangsyken mange gang og då har man som regel mye spy og diare første døgnet og er uggen i ca 2 dager, før man føler seg bra igjen. Omgangsyke ar altid kortvaring. går du lenge å er kvalm og spyr tror jeg du har blitt bitt av morgenkvalmen som i mitt tilfell heter ,,heledagenkvalmen" ;)

Lykke til !

Annonse

jeg sliter med svangerskapskvalme. Det er helt forferdlig :(

Noen dager kan det være at jeg spyr flere ganger om dagen, morgen, kveld og midt på dagen. Men så kan det gå en eller to dager at jeg slipper oppkast (men da kjemper jeg hardt!).

Hater dette, når blir dette ferdig tro?

Jeg er forresten 9 uker på vei i morgen.

Takk for alle svar. Det viser seg at det var en kraftig omgangssyke etterfulgt av konstant morgekvalme. Har nå vært kvalm hele dagen hele uka og klarer nesten ikke få i meg mat:-( Er nå gått over i uke 10 og håper det snart gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...