Indigo 08-10-13 Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Orgasme er jo helt klart nødvendig fra mannens side for å få ei befruktning. Har også lest at orgasme hos jenta fremmer sjansene for befruktning fordi sammentrekningene er med på å føre sæden opp til egglederne. Men hva er best da? Orgasme samtidig eller at jenta kommer etterpå da all guffa allerede er der? (Noe skal man nå gruble på
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 har hørt at det er best at jenta kommer først. "åpner" opp veien på en måte;)
Indigo 08-10-13 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2009 Hmm, ja det hørtes jo litt logisk ut;)
Prosjekt_baby84 Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 haha.. jeg må le, vi prøvedamer lurer på mye rart. Jeg vet sannelig ikke, og for å være helt ærlig tror jeg ikke spiller så innmari stor rolle. Alstå, her inne er det så innmari mange rare teorier på dette med befruktning, som det noen ganger virker som folk har finni på selv. Enkelte ting er mer logisk enn annet. Tyngdekraften for eksempel, den skal man jo ikke kimse av. Bena og rumpa opp en liten stund etter sex. Men hvis det er noe i dette med orgasmen da, så vil jeg kanskje tro at kombinasjonen kraft i en utløsning og sammentrekninger ved kvinnelig orgasme er best, mes kraft. Pluss at det best å komme sammen:)
*Petunia* - venter augustbaby Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Vi bør komme samtidig eller rett etter (gjerne før også, hehe) mannens utløsning. Muskelsammentrekningene etter jentas orgasme hjelper sædcellene til å komme seg opp mot egget. I tillegg så utskiller vi masse fruktbart slim som også hjelper sædcellene på veien mot egget :-)
Indigo 08-10-13 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2009 Ja jeg funderer på alt mulig rart! Men prøver å ikke fundere i det hele tatt, lettere sagt enn gjort! Jeg personlig holder en knapp på at det er best å komme samtidig! Ikke alltid det går da, derav spørsmålet mitt;)
fjollefrua Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 tror kanskje det ikke har så mye å si jeg da... De jentene som ikke klarer å få orgasme, de klarer jo å bli gravide de også
Ragnis Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Glemmer aldri at jeg for mange år siden så en dokumentarfilm om hva som skjedde, livmorhalsen åpner seg og på en måter lepjer i seg med en tunge-liknende bevegelse. Crazy. Sikkert en fordel, men tror ikke det spiller så stor rolle egentlig. Er nok viktigere å bli liggende en stund så svømmerne kan finne veien.
Indigo 08-10-13 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2009 Ja, jeg tenker at det er nok en mening fra naturens side at vi kvinner har orgasme, neppe bare for nytelsen. Og er nok sant at mange kvinner sliter med orgasme så er nok ikke nødvendig nei for en graviditet. Men så tenker jeg mer på disse fordelene. Hva kan gjøres for å legge forholdene til rette! Og da spiller nok orgasme inn. Heldigvis har jeg en flink mann, vært sammen i en liten evighet så vi er rimelig samkjørte:) Blir nok en runde til ikveld, fikk positiv el-test igår, er vel fortsatt sjanser for nye svømmere.. Får satse på klaff:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå