Gå til innhold

Dere som temper...et spørsmål!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det bli en stor forskjell hvis jeg måler tempen etter å ha ligget helt stille og avslappet, med øynene igjen...ca 20-30 min før jeg måler? Våkna så sinnsykt tidlig, prøvde å sove igjen før kl på ladycompen skulle ringe, men lillegull våkna ca 10 min før kl ringte, så da måtte jeg jo bare måle. Er på dag 23 (av 28) og den ble høyere enn i går...tempen er pr nå høyere enn det som er gjennomsnittslavt for meg..if u know what i mean...hehe...håper så at spira skal sitte denne gang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det skal gjøre noe nei!

Så lenge du ikke har vært oppe av sengen og farta rundt!

Husk også at temperaturen svinger forskjellig fra dag til dag både før og etter eggløsning. Selv har jeg hat tnoen ganger hvor den er mye høyere enn vanlig.

Krysser fingrene for deg at den holder seg HØY leeeeeenge!!!

Skrevet

Jeg ville nøyd meg med den målingen du tok i dag. Husk at LC har litt slingringsmonn... Du kan måle 3 timer før og 3 timer etter klokka ringer. Dog er det det beste å måle til noen lunde samme tidspunkt. Men det slingret ofte en time hos meg men LC viste like nøyaktig når EL var etc...I luthealfasen opplevde jeg ofte at tempen steg og sank med ca 0,20 grader eller no. Men den var alltid over 36 etter EL hos meg da... At det varierer litt fra dag til dag er helt normalt... Tror det blir mer unøyaktig om du legger deg nedpå 20-30 min nå for så å måle :)

Skrevet

Takk dere 2....da går jeg for det jeg målte i dag tidlig:) Tenk så gøy det hadde vært hadde de laget et eget forum for oss som temper...:)

Er bare andre måned jeg temper (altså, skriver det ned i graf), så littebitt usikker om tingene. Sist måned sank ikke tempen før dag to av mensen....denne måneden er tempen lav (36,2-36,7 etter el) i forhold til sist måned for da lå det nesten helt opp til 37.....alt man lærer ;)

Skrevet

Hei hei dere! Jeg slenger meg på i tempeklubben:)

Jeg er på 4. mnd med LadyCompen. Hadde eggeløsning 2. desember og hadde ubeskytta samleie dagenetter. Og har hatt "mensvondt" hver dag nesten siden, og håper jo at det blir noe ut av dette.

Men.....

Temperaturene har ikke steget. Etter EL pleier de ligge rundt 36,20-36,30. Men i dag var den på 36.05.... Venter mens om 3 dager. Men jeg føler jeg gravid og uggen....

*Noen tanker om dette???

Skrevet

For min del er det viktigere at jeg måler med en gang jeg våkner enn akkurat klokkeslettet når jeg måler. Dersom jeg ligger våken i senga en stund før jeg måler får jeg ofte store varasjoner. Da er det bedre å bare måle med en gang jeg våkner, selv om det skulle være en time før eller senere enn jeg pleier. Har også merket at det er viktigere med ca. samme antall timer søvn enn klokkeslettet når jeg måler. Så dersom jeg vanligvis legger meg kl.23 og står opp kl.06 (7 timer søvn) og jeg i helga legger meg kl. 01 så er det bedre å måle kl. 8 (etter 7 timer søvn) enn kl. 06. Kroppen merker ikke om kl. er 6 eller 8, men hvor mange timer jeg har sovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...