Gå til innhold

Hvordan er dette med sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for sykemelding så lenge jeg har jobbet, og i forrige svangerskap var jeg student så de gikk veldig greit. De siste to årene har jeg vært selvstendig næringsdrivende og drevet en familiebarnehage sammen med en annen person. Vi har 11 barn fra 3 år og nedover og det er oss to på jobb hver dag. Mye løfting og bæring, og jeg merker at jeg er minst like trøtt som i forrige svangerskap. Blir svært fort sliten og tålmodigheten er langt kortere enn før, noe som jo desverre går ut over ungene til tider...hehe...

Når vi bare er to stk på jobb så blir det derfor veldig mye ekstra arbeid på hun jeg driver sammen med. Vi har snakket om å få inn en ekstra person som kan ta en dag eller to for meg i uka. På den måten får vi en person som etterhvert tar over hele stillingen min som vikariat, jeg får hvile meg litt, og min kompanjong får god hjelp.

Men vil legen min forstå dette og gi meg sykemelding tro? Vet ikke hvor mye som skal til for å få sykemelding. Eneste gang jeg egentlig ble pålagt det var da jeg hadde skadet en fot, men da klarte jeg krangle meg til å få jobbe likevel :) Vi hadde ingen til å steppe inn for meg den gang så jeg hoppet rundt på krykker.

Jeg er bare 6 uker på vei foreløpig da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk i alle fall 50% sykemelding da jeg var på det trøtteste og kvalmeste, det var faktisk legen som spurte om jeg ville ha det. Med mindre du har en veldig vanskelig lege, får du sykemelding.

Skrevet

jeg fikk iallefall sykmelding uten problemer i det hele tatt. Første gangen i mitt liv at jeg er sykmeldt, så jeg lurte litt på det samme selv.. jeg ba om å få aktiv sjukmelding, men det hadde vært uproblematisk med full sjukmelding også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...