Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 jeg kan svare for oss,jeg vet jo hva barna vill ha å dem fleste elsker harde pakker men likevell blir ikke mine barn hørt hva dem ønsker seg selv om jeg alltid har forhørt meg hva dem andre sine barn vill ha.Klær kan man få å kjøpe ellers i året men jul å bursdager er vell en selvfølge dem burde fått harde pakker fordi dem ønsker det mest eller hur?I år vill jeg ikke kjøpe noen harde pakker til dem andre barna når ikke mine barn får det,sånn blir det da.Når ikke andre bryr seg hvorfor skal vi bry oss??Å aldri blir våres unger spurt hva dem ønsker seg.Jeg synest det er frekt.Hvordan er det med dere å gaver til deres egne barn å andres?
noLadyjustME Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Jeg gir og kommer alltid til å gi det jeg har lyst at vedkommende skal få .Men syns det er ekstra kjekt å treffe blink, så selvfølgelig håper jeg jo at jeg kan gi en gave som virkelig blir satt pris på . Selv om det sikkert er lurt å høre hva de ønsker seg, liker jeg best å finne noe som jeg syns denne personen hadde passt/ likt på egenhånd. Julen er for barna, så de skal bli glade og fornøyde.. Håper bare jeg har lært gutten min å bli glad for det han får Har hittil ikke hatt noen sure miner
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Einaste grunnen til at vi har kjøpt harde pakkar til ungane våre i år er at vi veit at dei får diverse ulltøy frå besteforeldra. Vi har ikkje økonomi til å kjøpe mykje dyrt/fint tøy, det er typiske ting som vi "spanderer på oss" til jul, eller ønsker til ungane til jul og/eller bursdag. Klart at ungane bør få fortelle kva dei ønskar seg, men ungar bør jo og lære at nyttige pakkar må gå framfor underholdning. Og at ein ikkje nødvendigvis får alt ein ønskar seg. Når det er sagt, så har vi passa på at spesielt 4-åringen får noko han øsnakr seg veldig. Men viss det stod mellom ein leike eller tøy han trengte hadde valget vore enkelt...
☆aamelita☆ Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 I år blir det en del klær fra både familie og oss til ungene + at de får skøyter. Har aaaaaltfor mye leker, det bugner på rommene, og har en del pappesker med leker i kjelleren som ikke blir brukt/ikke er plass til, rett og slett. Men nå blir mine like glade over en myk pakke som en hard pakke da =)
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Kanskje de andre ser at barna dine har mange leker og heller ønsker å gi dem noe de trenger? Dette gavehysteriet har tatt helt av. Mine barn skal lære seg å bli glad for alt de får, både av nyttige og unyttige ting. Jeg kjøper gaver til fadderbarna mine, de har fått blant annet bøker, ullundertøy og sølvtøy tidligere. Kanskje ikke hurrahopp-gaver fra fadder, men bøker er pedagogisk riktig, sølvtøy vil de sette pris på senere og ullundertøy er gull om vinteren. Hvorfor skal jeg kjøpe leker til de, når de har/får mengder av det fra før. Jeg synes du skal være glad for at barna dine får julegaver fra folk som bryr seg! Når barna våre blir større kommer vi til å finne en gylden middelvei mellom kosegaver og ting de trenger. Julen er barnas høytid, men barn bør lære seg å bli glad for alle gaver, slik kan de selv lære seg giverglede og takknemlighet.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Dattra vår får kler av oss...for det har ho bruk for.ikkje så dyrt.kjøpt på h&m..der får ein masse for lite penger.!! ogso ein dvd film mitterste guten får sykkel,og minsten får teppe med bilbane på. da er nok litt forskjell ja...men da merker ikkje dei noko til. er 4.2 og 1 år gamle. eg kjøper det eg vil til alle sammen,forhøyrer meg sjølvsagt om kva dei ønsker seg..
beggeto Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 HÆ? Syns du det er frekt å ikke gi et barn det han ønsker seg? Eller å ikke gi harde pakker? Nei veit du hva, da syns jeg du har misforstått helt, en ønskeliste er ikke en bestillingsliste, og det må da barna lære. Hvorfor skal de få hauevis av leker viss det har masse leker fra før? Det er da den som gir som bestemmer hva han skal gi! Jeg må si jeg syns det er utrolig frekt å forvente at barna skal få akkurat det de har mest lyst på.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Jeg tror barn har veldig godt av å få noen nyttige gaver også.. Vårt barn får så mange gaver at vi ber alle venner og familie om å kjøpe nyttige gaver, evt sette inn penger på kontoen hennes. Vi har god økonomi og kan kjøpe det vi vil til datteren vår, men vil likevel oppdra henne til å bli en oppegående og kvalitetsbevisst forbruker. Det er bedre at hun får noen fine, ordentlige og (kanskje dyre) leker som varer lenge enn at hun får masse "tøys" fra alle og enhver som bare hoper seg opp på rommet hennes. Hun er foreløpig bare litt over tre år gammel, men viser heldigvis takknemmelighet og glede over alt hun får.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Hehe Vi gir bare myke pakker til et par søskenbarn, selv om moren bare ønsker deg harde pakker til dem. Vi er ikke alene om det i familien og grunnen er faktisk at ungene har så forferdelig dårlige/ lite pene klær....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå