ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Tenker altså på hvis man må bruke blandemetoden (kaldt + varmt vann) på nan... Noen som har en "oppskrift" på hvor mye varmt og kaldt vann til så og så mange ml ferdig nan? Feks hvis jeg skal ha 165 ml ferdig nan: hvor mye varmt og kaldt vann blandes til 40 grader før pulver has i for så å blande i resterende kaldt vann til 37 grader?? Hadde vært fint hvis noen hadde funnet det ut på forhånd... :/ Ble rotete dette, håper noen skjønte spm
?en til? Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 hei:) vi bruker nan ha1, tror det er samme temp, jeg bruker å helle vann i flaskene å sette i kjøleskap, også koke opp vann å helle i resten når hun skal ha mat. heller så i pulver, og innen jeg er ferdig og riste og tatt opp jenta er temp riktig, kjøler evt to min under springen:) om hun får 180 ml gjør jeg det slik: -100 ml varmt vann -80 ml kaldt vann -6 skjeer mme om hun får 90 ml gjør jeg det slik: -50 ml varmt vann -40 ml kaldt vann -3 skjeer mme? tror det var det. håper dette hjelper deg:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Jeg bruker NAN hver dag, hele dagen, da min baby ikke er 6 månder enda. Enklest for meg er å koke opp ca en liter vann, ha det i kjøleskapet eller la det stå i rom tep i en mugge eller noe sånt. Ta så mye vann opp i en flaske som din baby drikker, og pulveret opp i et porposjonsbeger eller noe sånt. Da du trenger flasken, tar du bare opp melken fra begert og varmer inn i microen i 30-40 sek. Så enkelt og så veldig greit. Det å blande og mikse kalt og varmt, tar bare masse tid, gjør det enkelt for deg selv. Min baby er aldri syk, eller har noe ubehag av det, har gjort det så lenge nå, at det er ikke noe problem.
Tilde 2009+ Ida 2012 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 her er ein metode nan1: Når eg skal blande flasker med 160ml, er oppskrifta 150ml vatn og 5måleskjeier nan. Eg har kokt vatn til avkjøling på kjøkkenbenken i mugge m lokk (altså rompemp), heller 100ml av denne i flaska + 50ml nykokt fra vannkokaren. Eg har funne at det då vert fin temp:O) Men dette finn du lett ut sjølv, nokon babyar likar mjølka ekstra varm, då blandar du berre meir nykokt og mindre rotemperert vatn. Håpar du kan nytta ein av metodane;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå