Gå til innhold

Kvalm..Noen tips?


Nr 2 ;)

Anbefalte innlegg

Jepp, da var jeg kvalm igjen.Akkurat passert 7 uker, og da kom kvalmen..med stor K.

Har lest om sure epler, salte kjeks og slike armebånd, som jeg skal kjøpe imorgen.

Ellers noen som har noen tips?

Blir deppa av å være så uvel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en venninne av meg fikk tips av jordmor om å ta reisesyketabletter. Hun tok det og slapp unna kvalmen. Jeg er litt usikker på å ta tabletter når jeg er gravid, tok ikke engang paracet sist jeg var gravid.. Men kommer til å høre med legen hva hun sier om det først hvertfall. Jeg er heldigvis ikke kvalm enda, men regner med at det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, her sitter jeg fornøyd i 6 uke, uten kvalme, men da har jeg vel noe i vente, kommer det ofte om et par uker? gleder meg allerede, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter med det samme. Har nesten ikke spist på 2 uker, har ingen matlyst og brekker meg hele tiden. Kjøpte sånne sea-bands i går som jeg hadde liggende klar på nattbordet. Tok de på med en gang jeg våknet men brakk meg 5 min etterpå... har hatt det på i hele dag og føler meg faktisk pittelitt bedre... så hvem vet! Det kan være dagsform eller at de faktisk hjelper.

 

Legen min anbefalte postafen reisesyketabeletter som er reseptfrie. Han sa også man kan ta paracet ved behov for hodepine osv. men ikke ibux.

 

Det er helt grusomt å være så kvalm og det går virkelig ut over humøret! Jeg har vært sikkelig deppa, så håper så indelig det gir seg snart. Mamma fortalte at hun spiste sin første frokost på sykehuset etter hun hadde født meg! Så håper ikke jeg blir som henne!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffamei! jeg sleit så me intens og stikkende kvalme forrige gang, og bare venter med skrekk nå! sjitt...det sies at det eneste som hjelper er jo å ta det med ro, men vi veit jo at det ikke hjelper mye det heller. dere er tøffe! jeg prøvde alle tips sist. endatil postafen, men jeg måtte ligge der å dirre av kvalme i 5 måneder likevel...jormora mi sa da at fra naturen av er det nok for å vise kvinnen at nå skal du være satt ut av spill, og ikke skal pløye jorda og hogge ved og sånnt... for å tvinge kroppen til å ligge å hvile i den viktigste perioden hvor organene dannes.det høres ut som en bra forklaring det i ettertid, men da hun sa det til meg så hjalp jo ikke det på MIN kvalme...

 

og desemberjenta06+spire: jeg har også en desemberjente2006 og en spire i magen.koselig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De armbåndene fra apoteket, Sea Band, funker! Jeg var vanvittig kvalm hele tiden nesten, men etter å ha kjøpt meg Sea Band har jeg blitt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldigvis ferdig med kvalmen for lenge siden, men har et tips jeg vil dele med dere. Jeg ble tipsa her inne om å drikke en kopp buljong om kvelden før jeg la meg. Det hjalp hos meg. Jeg merka STOR forskjell de dagene jeg glemte det eller ikke orka. Buljong om kvelden ga meg dager med minimalt med kvalme. Håper tipset kan hjelpe noen av dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...