spix Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Hvor lenge sprayer dere, dere som ikke har kort regime?
MK73 Skrevet 13. desember 2009 #2 Skrevet 13. desember 2009 Du skal minimum spraye i 14 dager før sprøytestart, ved flere offentlige klinikker er det vanlig å spraye i 3-4 uker.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 jeg sprayet 18 dager sist og skal det igjen om jeg har skjønt det rett!!! aaalt for lenge!! noen som vet hvorfor vi ikke kan begynne rett på sprøytene når man har fått blødning av sprayen??da har vel den gjort sin jobb alene har den ikke??
MK73 Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Nei, det er sånt sett ikke noe sammenheng mellom den blødningen og nedreguleringen. Blødningen kommer som en vanlig del av den syklusen du er i når du starter på spray. Den syklusen har du hatt EL, egget er ikke blitt befruktet, og livmoren støter ut slimhinnen som resultat av at man ikke er gravid - som i enhver vanlig syklus. Dermed får du den blødningen. Sprayen sørger for at slimhinnen ikke bygger seg opp igjen etter blødningen samt at det ikke modnes og slippes egg (før vi reduserer dosen og bruker medisiner som stimulerer eggmodning og fortykkelse av slimhinnen og bidrar til EL). Så man må nok spraye så lenge som man får beskjed om, dvs minst 14 dager og kanskje lenger ved endel klinikker :-) Dessuten skal du være glad for at du "bare" sprayer i 18 dager ;-) Ved mine tre første forsøk sprayet jeg mellom 3,3 og 5 uker. Men jeg skjønner at du synes det er noe dritt, jeg får masse bivirkninger og er ikke glad i sprayen. Da jeg begynte ved privat klinikk ga jeg ved andre forøket beskjed om at jeg ville spraye kortest mulig (og jeg vet at jeg blir raskt og greit nedregulert).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå