Gå til innhold

Usikker

nestenhodeløsenick

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet to ganger nå i år. En sa og en ma. Begge gangene kom det overraskende på meg, som det sikkert gjør for de fleste. Vi har et barn sammen fra før.

Nå føler jeg meg veldig usikker på om jeg skal tørre en gang til. Fikk jo høre at det bare er uflaks når det skjer to ganger på rad og alt det der. Men synes spesielt den siste var veldig tøff. Jeg var så sikker på at det skulle gå bra denne gangen, og kroppen viste alle symptomer på en normal graviditet.

Jeg tror nok at jeg alltid vil "savne" det barnet vi ikke fikk om jeg ikke prøver flere ganger, men samtidlig tror jeg at et svangerskap til vil være utrolig tøft. Kommer til og være et nervevrak lenge, tror jeg.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut. Kanskje er det noen med kloke ord eller erfaringer der ute også :)

Fortsetter under...

Hei Erykah!

Etter å ha mistet 2 ganger valgte jeg å være optimistisk da jeg ble gravid for tredje gang og tenkte at denne gangen går det bra! Men, det er klart vi hadde tanke på at det kunne gå galt igjen.. Ble knust da gynekologen ikke fant liv i det som skulle være uke 9 og jeg på nytt måtte inn på Ullevål på utskrapning for tredje gang på 1 år. Nå 3 måneder senere føler jeg meg klar for et nytt forsøk, tror jeg... Blir nok en blandet følelse om det dukker opp 2 streker, men nå har jeg hvertfall AlbylE og crinone liggende, må satse på at det går bra den fjerde gangen.

Utredningen på Ullevål viste ingenting galt, så vi er i "Uflaks"-gruppa, prøver å akseptere det!

Ønsker deg lykke til videre uansett hva du velger å gjøre! Klem

Prøv en gang til! Det går til slutt! :)

Jeg har en herlig jente født i 2005 (helt perfekt svangerskap) og deretter tre aborter bak meg. Tidligere i høst var jeg nær ved å gi opp å forsøke igjen, men nå sitter jeg her med en liten kulemage og er 17 uker på vei. Jeg kan ikke oppmuntre dere nok til å prøve igjen, tenk om det bare er én gang til som skal til før det klaffer..? Det er stein tøft å være gravid igjen etter gjentatte aborter, men dersom det går bra, er det så uendelig verdt det!

Jeg fikk jevnlige ultralyder i første trimester, og går nå til fastlegen min og konstaterer hjerteaktivitet ved doppler når jeg føler meg utrygg. Men så langt er alt fint. Be om ekstra oppfølging neste gang du blir gravid, og nok en gang, prøv igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...