Snurri1 Skrevet 13. desember 2009 #1 Skrevet 13. desember 2009 Vaar lille gutt, foedt 2/9 har helt siden han var et par uker gammel sovet godt om natten med i alle fall en 4-5 timers oekt. Saa bedret det seg gradvis til at han i loepet av natten sov 6-7 timer foerste oekt, saa ca 4 timer og saa 2 til foer vi stod opp. Og dette synes jo mammaen fungerte veldig bra! Men saa, for et par uker siden saa endret dette seg plutselig, og naa vaakner han hver 2. time for mat!!! Jeg tenkte det sikkert var en oekeperiode, men naa har det staatt paa snart 3 uker og jeg er helt zombie... Jeg har en mistanke om at det skyldes at han ikke spiser nok om dagen. Han er rett og slett ikke spesielt interessert, og ligger ved puppen og skal kikke paa alt annet. Jeg har proevd aa gi MME som tillegg paa flaske i loepet av dagen, den ene dagen drakk han 400 ml i tillegg til pupp, men han sov likevel ikke noe bedre om natten. Eller dvs, han sover jo helt fint, bare vaakner saa ofte og vil ha mat. Dagen vaar ser omtrent slik ut: ca 8, spiser og staar opp ca 9.30-10, tar en liten lur, ca 40 min (spiser gjerne foer luren da om han er interessert) Saa er han vaaken et par timer, har noen ganger en liten dupp til, og spiser som regel en gang til foer han sovner i vogna i alt fra 12-14 tiden. Da sover han gjerne 2-3 timer ute, foer han vaakner veldig sulten og spiser godt. Alt etter hvor lang denne luren er har han en til dupp foer natten, saa faar han mat igjen og saa legger jeg han i 19-tiden pluss mminus. ...og da er det spising typisk kl 21,23,01,03,05 og 07, med en halvtimes slingringsmonn her og der.... Er det noen andre som har vaert borti dette? Jeg blir jo helt skutt av saa lite soevn, og haaper det gaar over. Jeg har lurt paa om jeg ikke har nok melk, men om han er sulten saa spiser han gjerne MME fra flaske, og det har han generelt ikke villet ha (jeg gir pupp foerst for aa sikre at produksjonen holdes opp). Jeg aner ikke hva dette skyldes, men har et par teorier: -Han er altfor opptatt av alt annet paa dagen, spiser ikke nok da og tar det igjen om natten -Han trenger rett og slett mer kalorier enn MM/MME kan gi (er veeeldig aktiv) -Jeg har ikke nok melk lenger (men det faar jeg ikke helt til aa stemme, for om natten drikker han veldig lenge og godt) Huff, dette ble fryktelig langt altsaa, takk hvis noen har giddet aa lese hele greia her . Men jeg vet snart ikke hva jeg skal gjoere! Om 3 uker kan jeg begynne aa gi ham litt fast foede, men jeg hadde jo egentlig tenkt aa vente litt lenger enn til 4 mnd da.. Har noen peilig paa hva dette kan vaere, og hva jeg evt kan gjoere med det? Alle raad mottas med STOR takk!! Hilsen ei veeldig troett Snurri1 med en kjempesoet liten mann i huset
lille sprelle Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 du kan prøve å gi velling på flaske om kvelden!
EnNySpire:) Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har det på samme måten. Han er snart 4 mnd. Han har vært slik helt siden han ble født og jeg er også veldig trøtt og sliten om dagen. Og han sover aldri mer enn en halvtime av gangen om dagen, og han har 3-4 slike dubber. Han er også veldig nyskjerrig og spiser ikke skikkelig når han er på puppen, så måltidene blir hyppige. Her legger jeg han i 20 tiden og da gjør vi slik: -Lar han spise godt fra begge bryst -Bader han, bytter bleie og tar på pysj -Gir han litt maisgrøt -også gir jeg litt erstatnig etter dette.. Ofte spiser han nesten 180 i mme, så han spiser mye om kvelden. -Så sover han 30-40 min så våkner han IGJEN, men da får han ikke komme opp. Jeg roer han bare i sengen, og funker stort sett veldig fint.. Og han sover max 4 timer, og det er ikke sammenhengende. Men jeg vet at han ikke våkner for mat, så jeg lar det gå 3-4 timer før jeg lar han spise igjen. Men etter dette sover han ikke mer enn 1-1/12 time før han skal ha mat igjen. Og der har jeg dessverre ingen gode råd,for jeg sliter med det samme selv.. Men han våkner mer for kosen og ikke pga sult.. Han suger ikke skikkelig og bruker meg mer som smukk.. Håper dette order seg, jeg vet hvor slitsomt det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå