Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 1år, som drikker mme fra flaske to ganger daglig. Har nå tenk og gå over til kumelk etterhvert. Har prøvd å gi han det innimellom uten særlig positiv respons.. kan man gradvis blande mme og lettmelk? og har noen noen tips om hva de gjorde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså de må jo ikke ha kumelk, de klarer fint å få i seg det de trenger ved å spise f.eks yoghurt, ost etc. Så hvis ikke han liker det, så er det greit. Men kan jo være at de trenger lit tid på å like det. Her har lillemann kun fått kumelk ved måltidene.

Skrevet

Her kjørte vi på med ren lettmelk første gangen og det kom ut i andre enden for å si det sånn. Siden det så har jeg begynt å blande mer og mer lettmelk i mmeflasken hans til både morgen og kveld. Nå får han vel 120ml med mme og resten er lettmelk. Planen er å gå helt over på lettmelk, men det er jo mye ekstra i mme´n, så jeg har ikke noe i mot at han får det en stund til.

Skrevet

Jeg har alltid tenkt slik at mm/mme får de på flaske som baby og vanlig melk er som drikke til brødmåltidene/grøt (frokost,kvelds og eventuelt lunsj). Når vi begynte med fast føde fikk begge barna mine flaske etter maten, men vann til måltidet. Gikk ikke så mye drikke til måltidet, men litt etter litt. Når barna ble 1 år og kunne begynne med vanlig melk gav jeg dette i kopp til måltidet. Jeg kuttet ut flaskene etterhvert som de drakk til måltidene. Vi har ikke brukt flaske etter de har vært 1 år. Min yngste kan ikke drikke vanlig melk og det er feil som anonym over her sier at det holder med youghurt og ost. Små barn har ett veldig stort kalsiumbehov da hele skjelettet er avhengig av dette og de trenger melk. Mitt barn som ikke kan drikke melk må få i seg kalsium på andre måter for å dekke det store kalsiumbehovet.

Skrevet

Vi gikk bare rett over til kumelk (ekstra lett, siden det er den vi bruker selv). Mme sluttet ham med ved 10 mnd, så mellom 10 og 12 mnd fikk han bare vann og utvannet juice. Melk gir vi i tutekopp, flaske har vi ikke brukt siden han sluttet med mme.

Skrevet

har ikke fått inn noe særlig kumelk, så vi bruker biolamelk i stedet for. Godt for magen og blid jente!

prøver selvsagt litt med vanlig melk innimellom, men er ikke særlig populært. 20 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...