Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #1 Del Skrevet 13. desember 2009 jeg er nå snart 9 uker på vei, ble gravid med en jeg nesten ikke kjenner. når jeg fortalte han dette så virket alt veldig greit og vi var enige om å beholde. vi var mye sammen de ukene og han snakket om navn og alt virket kjempe positivt. helt til herom dagen da fikk jeg en mel vi måtte snakke sammen, han ville jeg skulle ta abort og dette har han ment hele tiden men ikke turt å si til meg. så da ble alt snudd opp ned i løpet av noen minutter. off, jeg hadde jo tenkt å beholde men nå er jeg utrolig usikker. han har sluttet å sende meldinge og virker kjempe kald. sånn som han har vært de siste ukene så har det virket som han ville at det skulle bli noe mer mellom oss. men nå skjønner jeg ingenting. jeg har også en sønn på 15 mnd, jeg og han jeg har sønnen med gikk fra hverandre for bare 3 mnd siden og nå sitter jeg her gravid med en annen:( off jeg er så lei, jeg klarer ikke å bestemme meg. klarer jeg å sitte med 2 små alene?? vil jeg få et forhold engang når jeg har 2 små unger med 2 forskjellige fedre?? det er så mye som svirrer i hodet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg er jo bare 23 år, og alt er et fullstendig kaos. jeg var også på ultralyd i uke 7 for å se om alt så greit ut og det gjorde det. dagen før denne tosken sendte den mel så sa han at vi måtte ta en ultralyd i uke 11-12 for å se om alt så bra ut. han har vært så engasjert i denne graviditeten men nå er den eneste han vil at jeg skal ta abort:( noen som har noen gode råd?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141127468-veldig-vanskelig-valg/
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2009 #2 Del Skrevet 13. desember 2009 Høres ut som om du gledet deg til å få dette barnet selv om det ikke var planlagt. Jeg vil tro at bf rett og slett har fått litt panikk. Det har nok gått mer opp for han nå at han skal bli pappa og det er jo en enorm omveltning i livet og sikkert veldig skummelt for han også. Hvis du ønsker å beholde barnet så gjør du det, det er du som kommer til å måtte leve med en evt abort i ettertid. Mest sannsynlig så kommer bf til å forsone seg med at det kommer et barn etterhvert, mange menn trenger litt tid. Og du kommer fint til å klare deg alene med to små, klart det blir tøft, men man klarer det man må. Ikkeminst er det jo veldig stort for sønnen din å få en søster eller bror. Jeg har selv to tette og de er utrolig glad i hverandre og har mye glede av hverandre, og det er langt fra så slitsomt som jeg trodde, men nå må jeg legge til at jeg ikke er alene, men to er ikke som 10 som mange sier. Klart du vil finne deg en mann selvom du har to små, det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Men dette er et valg du må ta for deg selv. Hvis du ikke er klar for en til nå, og ikke orker å være alene, så tar du abort. Du må tenke på deg selv og hva du vil. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141127468-veldig-vanskelig-valg/#findComment-141127616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå