tvillinggravid rogaland Skrevet 12. desember 2009 #1 Del Skrevet 12. desember 2009 Er det flere som har hatt problemer med å samkjøre tvillingene når det gjelder mating og soving? Jeg vet vi har vært hjemme veldig kort tid, men er allerede ganske sliten etter mangel på søvn osv. Vi klarer ikke å få dem helt i takt når de skal mates, og hvis vi klarer det er det typisk at en av dem ikke vil sove etterpå. Så går det en stund med byssing til de klarer å sovne. Da begynner den andre å våkne.... Noen som har noen gode råd ang. hvordan komme inn i rutiner her?? Vi gir også morsmelkerstatning, og det blir mange flasker etterhvert...i tillegg pumper jeg meg for å få litt morsmelk til dem også. Er det flere som har gjort dette, og fikk dere isåfall igang melke-produksjonen etterhvert?? Eller endte det med morsmelkerstatning? Det er grenser for hvor lenge jeg orker å holde på med denne pumpingen. En annen ting er at gutten vår har et enormt suge-behov. Vi har så smått begynt å gi ham litt smokk for å få tilfredsstilt dette, men er redd det kan påvirke ham til ikke å ville amme mer. Noen som har vært borti dette? Takk for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141127005-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 13. desember 2009 #2 Del Skrevet 13. desember 2009 mine er fortsatt inni magen, men har hørt at det kan ta en stund med samkjøringen. men ville bare nevne min erfaring med første mann. hadde lite melk og pumpet meg for å få produksjonene opp det hjalp, men kastet inn teppe etterhvert og det ble ofte flaske påå kvelden noe som gjorde at hun sov bedre. min datter ble innlagt på intensivet 45timer gammel med feber, der spurte de om det var greit at hun fikk smukk. Jeg var litt overrasket for har alltid hørt at man må vente til ammingen er kommet skikkelig igang etc, men de mente hun sugde så bra og det ville bli lettere for dem når jeg ike var der og evt skulle vente på meg til å amme henne etc. Ammingen var aldri noe problem etter dette, hun sugde godt og det med smukken var en drøm for når jeg visste hun ikke trengte mat om natta fikk hun smukken og roet seg ned. det eneste vi var opptatt av var at hun ikke skulle bli ett "smukkebarn" så etterhvert når hun ble større var vi nøye med å ikke la henne sutte på smukken annet enn som trøst å kos og om natta. nå er hun 2 1/2 og er utrolig glad i smukken men får den for det meste i bilen og om natta og det funker bra. Jeg har tenkt å venne tvillingene til smukk så tidlig som mulig, begynner man for sent slik jordmødrene råder går det ofte ikke, men må selvfølgelig være sikker på at de suger puppen ordentlig først da. lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141127005-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-141127272
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 13. desember 2009 #3 Del Skrevet 13. desember 2009 det beste tipset jeg har fått er at når en av de våkner om natten og er sulten, så tar du opp begge to - altså vekker den som sover og mater den også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141127005-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-141129363
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå