Gå til innhold

Hva med etter fødseln?


Marita81*Overtid..... Igjeeeen

Anbefalte innlegg

Har jo tidligere svangerskap (2) hørt på jordmor og ventet i 6 uker før jeg slengte meg på treningssenterbølgen igjen- men nå har jeg lest i det nye gravid at en kan begynne tidligere enn dette ?

Har dere andre hørt noe om dette ?

Kommer jo selvfølgelig ann på hvordan fødselen går, men sist gikk man liksom bare å ventet på å få komme igang igjen....

Noen som vet litt mer om dette enn meg ?...(som egentlig ikke vet noe om det...:P ) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med 6 uker er bae en gitt grense, her må du kjenne etter selv!

Jeg har trent i hele mitt voksne liv og har to barn. Med min første (4,5 år siden) hadde jeg en middels hard (?) fødsel, og måtte sy et sting eller to. Da var jeg likevel i god form og trillet tur til butikken etter et par dager, og var på spinning etter ca. 3 uker.Ventet med mage- trening i alle varianter i ca 6 uker, men trente bekkenbunn fra 1. dag. Likevel opplevde jeg litt inkontinens i flere år ved hard fysisk anstrengelse:-(

Med nr 2 trente jeg til dagen før fødsel. Hun var ute på null komma niks, og jeg mener selv jeg hadde en svært lett fødsel. Var på spinnig etter 1 uke; løpetrening etter ca 8 uker og stabiliserende mage-trening etter 3-4 uker, selsagt med fokus på bekkenbunn har hatt enda større fokus på dette denne gang, og kan nå løpe og hoppe uten problem ( 8 mnd etter fødsel).

Så spnn er det meg, og mitt råd er: har du trent i svangerskapet, er du i god form, har overskudd og har hatt en grei fødsel: KJØR PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott ;)

Tusen takk for svar. Greit å få vite litt fra noen som har vært i samme "sko"...;) Gikk liksom bare å trippet for å bekke over 6 uker med minstemann (11mnd) Men nå er jeg faktisk i mye bedre form enn med han....såh tror d skal gå bra og trene helt frem til fødsel;)

Skal nemlig begynne på kurs for å bli instruktør etter fødselen- såh gleder meg veldig til det;) Får bare krysse fingrene for at alt går i orden da...

God jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene løping 10 dager etter fødselen. Det var vondt, og folk synes jeg var lite smart med tanke på livmorfremfall og inkontinens så jeg stoppet. Bytte over til romaskin, sykling med beina fremme, tøffe gåturer i oppoverbakke og styrketrening.

Det synes jeg fungerer veldig bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...