Abracadabra Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 frem til nå har jeg hatt problemer med å få pumpet ut noe særlig, vanligvis blir det bare mellom 40 og 50 ml, av begge puppene, men nå gikk det visst bedre, herlig. pumper meg nå for jeg prøver en ny taktikk med småpiken, som ser ut til å virke bra - velsa har hengt i puppene mine konstant i timevis hver kveld, for hun har en tendens til å drikke litt, så duppe av i et kvarter, og så drikke litt til, og duppe av...hun blir aldri METT! men i kveld når hun har fått av flaske et par ggr så har hun ikke sovnet så mye, så hun har blitt mett, og så sovet mye lenger mellom matingene. jeg trenger ikke sitte med henne i fanget hele tiden. woohoo! pluss at hun blir jo vant med flaske også, det er jo en stor pluss. storebroren var flink med flaske når han var pitteliten, men etter en periode på 6 uker uten flaske når han var ca 3-4 mnd så nektet han flaske etterpå - det skal IKKE skje med hun her, altså! måtte bare hoie litt, ble så glad at jeg fikk det til med pumpingen, hihi ha en fin helg damer!
Snabeltann Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 jeg heier med deg! godt å få fart på jura jo mer man propper i dem, jo bedre sover de, det er min erfaring også.
Abracadabra Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2009 veldig kjekt å få i henne litt mer, men litt sjeldnere. slitsomt når hun bare småspiser konstant hele kvelden! føler jeg sitter rett opp og ned i sofaen hele kvelden med ene eller andre puppen ute så hvis dette funker så må jeg jo pumpe meg - i hvert fall i en periode nå - og selv om det ikke er noe særlig moro med pumping, så er det bedre enn å sitte pal hele kvelden og leke ku.
Abracadabra Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2009 ps takk for heiingen hehe
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Haha, det er ikke fullt før det renner over, er mottoet her!! :-D Godt å høre at du får melkemaskineriet igang HI, stå på!
Abracadabra Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2009 takk eelis! har jo masse melk egentlig, eller tror det i hvert fall, hun vokser godt og legger på seg - det er denne duppingen som er så irriterende, soving og spising om hverandre i 5-6 timer hver kveld, ugh! uansett hvor mye jeg kiler eller pirker eller "rister" i henne så sover hun som en STEIN innimellom all småspisingen. så det er gull å få i henne litt mer... jeg KUNNE faktisk ha skrevet julekort i dag jeg, men nå har jeg bare sittet på PC og sett på tv og sullet vekk hele kvelden, hehe
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 13. desember 2009 #7 Skrevet 13. desember 2009 Så flott at du har mye melk. Det er jo mange som sliter med pumpinga selv om de har melk nok for flere enn én baby, så det hadde jeg egentlig ikke bekymret meg noe særlig for. Får du til håndmelking? Jeg er blant de heldige, jeg pumper ut 150 ml fra ett bryst på ca et kvarter. Sykt, men da får jeg heldigvis (?) ikke ut mer! ;-) Og det er ingen ting som funker for å få henne til å våkne? Kan bare tenke meg det er slitsomt å sitte med puppen på vift hele kvelden - man blir jo så fastlåst! Når du nå har gitt henne flaske, har hun hatt like stort behov for "kosepupp" etterpå (hvis hun har behov for det i det hele tatt)? Det er nemlig problemet her på kveldstid, han skal ligge ved puppen og kose leeeenge etter at han er mett, gjerne en time i strekk! Hvis jeg prøver å rive meg løs, så våkner han. Skikkelig puppegutt! Jeg skjønner godt at du heller vil gjøre andre ting enn å skrive julekort når du endelig har frie hender! :-D
Abracadabra Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2009 nei, håndmelking får jeg ikke til gitt...har vel egentlig aldri prøvd så veeeldig, men men... sist jeg ammet kunne jeg få ut 150 ml fra venstre bryst - litt mindre fra høyre. litt ujevn kan man si, hehe! men begge barna har også vært litt lite glade i høyre bryst...lurer på om den rett og slett er litt mindre effektiv! jeg ammer like mye (kanskje t.o.m. mer) på høyre pupp, for jeg håper den skal bli like bra som venstre, men dengang ei. den er bare sånn. og heldigvis er hun ikke så opptatt av puppekos virker det som - i går var jo skikkelig eksperiment-kveld, men da fikk hun flaske (mellom 60-90 ml hver gang, 2x morsmelk og 1 gang mme), fikk rape, så la jeg henne i sengen og hun sov som en stein i minst to timer. deilig for både meg og henne sikkert!
las chicas Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 flink du er!!!! her får jeg under 10 ml hver gang jeg pumper. prøvde nettopp den nesesprayen "alle" snakker om, men nå fikk jeg ikke pumpet nok til å dekke bunnen av flaska.... :/ blir nok erstatning når pappan skal være med babyen ja...
Abracadabra Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. desember 2009 de sier jo at man kan øve seg til å bli en bedre pumper, hihi...det ser jo ut til at det kan stemme i mitt tilfelle, da! men hun her får litt mme i ny og ne også, sånn at hun skal være vant til smaken tenker jeg...da slipper jeg å pumpe meg halvt fordervet hver gang jeg skal noe, pluss at jeg kan ta ting litt mer "på sparket"...trenger ikke budsjettere inn pumpetid før hver gang jeg skal avgårde ;-) syns den pumpingen er grusomt kjedelig, og rimelig ubehagelig,også føler jeg meg helt teit der jeg sitter, hihi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå