Gå til innhold

Det BESTE tipset mot forstoppelse!

Anbefalte innlegg

Nå som våre søte små har begynt å få litt fast føde, kan fort avføring bli litt hard.

Det ble den her hos små-nissen her i huset.

Og det nyttet ikke å få i han noe som helst sviske produkter, han bare brakk seg!

Så jeg dyppet termometeret i baby-olje, og førte den inn i rektum.

Dette gjentok jeg en 4-5 ganger.

Etter 30 sekunder fik han det rareste fjeset jeg har sett på han :-D

Og 1 min etter hadde han gjort fra seg!

Gjett om mor og barn var glad...han var som forvandlet.

Blide matglade gutten min var tilbake :-D

Bare i tilfelle dere ikke har prøvd dette.

Det funker

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141126447-det-beste-tipset-mot-forstoppelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har måtte gjøre det samme selv et par ganger. Han får bare ut en liten dert sjøl og blir veldig urolig. Men med termometer trikset så kommer det gitt.Trenger som regel bare gjøre det en gang, og så kommer det. Men ikke alltid han har klart å få ut alt på en gang, så da er det bare å kjøre på en gang til. Bruker for øvrig oftest en q-tips etter tips fra fysioterapeut som hadde fått tips av det fra en barnelege på hs. Og i går klarte han for første gang å fylle bleia på egenhånd etter at avføringen ble hard.

Hvor lenge definerer dere som forstoppelse på disse små trollene?

Etter at vi begynnte med grøt her i huset får minste jenta tømt seg 2 ganger i uken. Spurte helsesøster forrige uke om det var uvanlig og hvor ofte og da sa hun at det hørtes helt normalt ut. Men jeg lurer till malt ekstrakt i grøten hennes om det hjelper er jeg usikker på.

Her har knerten faktisk gått oftere på do etter vi begynte med grøt. Før var det bare en gang i uken ca, men nå går han ca annenhver dag og av og til hver dag. Så er mer at jeg merker på han at han strever og ikke får ut avføringen som plutselig er blitt fast mer enn lengden mellom hver. Men nå har han fylt bleia helt på egenhånd de siste dagene, så var bare helt i begynnelsen han trengte hjelp.

Vi gir malt i melken og sviskekompott med jevne mellomrom, men han måtte likevel hjelpes litt den første tiden med hard avføring. Som alt annet varierer vel dette fra barn til barn tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...