miominmio09 Skrevet 12. desember 2009 #1 Skrevet 12. desember 2009 Hvor vanlig er det egentlig? Hørte om dette første gang i dag.. Min gutt er snart 9mnd.. da er det vel ikke nødvendig? eller??
magica og lille tryll ♡ Skrevet 12. desember 2009 #2 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har pustemonitor pga snuppa er magesover. Føler meg mye tryggere da. Hadde ikke kjøpt den hvis hun sov på ryggen, og hadde hvertfall ikke giddet når babyn er 9 mnd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Aldri brukt det jeg ihvertfall, tror nok ikke det er SÅ vanlig nei!
Embla77 Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Jeg tror at hvis det ikke finnes en medisinsk grunn til det, kommer den bare til å gjøre deg mer urolig. Jeg mener... frykten for at barnet slutter å puste må du deale med uansett. Jeg tror de fleste mødre kjenner på den frykten, selv om den er irrasjonell.
Lemonia Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Det har vi aldri brukt og kjenner ingen som har det heller. Jeg tenker at det må da skape mer stress enn ro. Man kan ikke gå rundt og være redd for alt mulig rart, de aller aller fleste babyer dør _ikke_ i krybbedød.
MintCondition Skrevet 12. desember 2009 #6 Skrevet 12. desember 2009 Har aldri hatt det (har to barn), og har aldri vurdert det.
Daisy-doo Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Ja, har det for tiden, men det er fordi at babyen har sluttet å puste flere ganger. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke hatt det.
Abracadabra Skrevet 12. desember 2009 #8 Skrevet 12. desember 2009 ja vi har det, vi fikk det av min far når sønnen vår ble født. han og min mor bodde i USA da, og pappa fikk beskjed i babybutikken om at det var en fabelaktig gave til nye foreldre! jeg har jo brukt den, siden vi har den, men sluttet når min sønn var rundet halvåret ca. bruker den igjen nå med småpiken, men igjen - mest fordi den er der - tror ikke jeg hadde kjøpt en selv!
Ingen kommentar Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 Jeg bruker den og er strålende fornøyd. Jeg har dessverre møtt mange svært syke spedbarn i jobbsammenheng, og bærer nok litt preg av det. Jeg sover derfor mye bedre når alarmen står på.
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 13. desember 2009 #10 Skrevet 13. desember 2009 hvor får jeg kjøpt en slik?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 13. desember 2009 #11 Skrevet 13. desember 2009 Vi har det. Jenta vår hadde flere korte pustestopp da hun var nyfødt, og har vært innlagt på sykehus pga dette flere ganger. Selv om hun ikke har hatt stopp på lenge nå er det en nødvendighet for mor og fars nattesøvn. Den dagen alarmen kom var en lykkens dag for oss, og nå sover vi utrolig mye bedre alle tre igrunnen. Kjenner ikke mange som har det, men anbefaler det gjerne hvis folk spør. Vi er veldig fornøyde, og kommer nok til å bruke det til eventuelle flere barn etterhvert. Hun er forresten 11mnd nå, og vi er ikke klare til å pakke bort alarmen på ei stund enda...
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 13. desember 2009 #12 Skrevet 13. desember 2009 Lille&jeg : Hvor får jeg kjøpt en slik??
Ingen kommentar Skrevet 13. desember 2009 #13 Skrevet 13. desember 2009 Her: http://www.tummytub.no/angelcare-da-335.aspx
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 Jeg hadde det til nummer 1, men så langt har jeg ikke brukt det til nr 2. Det er veldig vanlig i utlandet mens det er mindre vanlig i Norge. Skjønner ikke poenget til de som sier at dette fører til økt stress. Hva i allverden er det som fører til økt stress? Vi brukte vår i godt over et år og hadde ingen falske alarmer. Jeg bekymret meg veldig for at min jente skulle slutte å puste og for meg var det en enorm lettelse å få alarmen. Jeg fikk sove hver eneste natt og trengte ikke å gå å sjekke henne til enhver tid. Vi brukte en som heter Angel Care. Veldig bra og absolutt å anbefale til de som uroer seg.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 Ja vi har det pga en skremmende episode med minstemann. Nei jeg ville ikke kjøpt det nå med mindre du har en veldig god grunn:)
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 For min del skaper den mindre stress og jeg sover bedre på natten.
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 Vi har/hadde ikke det. Sønnen vår er snart 8 mnd og har sovet enten med oss eller rett ved siden av oss siden han ble født. Morens pust, både rytmen og CO2 hjelper babyer å regulere pustingen og forebygger krybbedød. Samt sover han lettere noe som også er forebyggende. Han hadde perioder når han var nyfødt at han sluttet å puste i ca 7-10 sekunder, noe som er veldig vanlig, så vi synes det var mest beroligende at vi var tilstede istedenfor en maskin. Jeg våknet med en gang han sluttet å puste, noe som ligger i innstinktene, og kunne passe på at alt var ok, så sovnet vi igjen Jeg hadde nok følt meg mer stresset av å ha det fordi jeg føler man blir mindre følsom til babyens signaler, men skjønner hvis babyen sover et annet sted enn foreldrenes rom at noe velger å ha det
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 Den siden vi kjøpte vår pustealarm på selger den ikke mer (www.hms-shop.no) men jeg tror de selger den på babyshop? Vi har en Babysense II og er kjempefornøyd. Har ikke hatt noen falske alarmer.Du kan eventuellt søke etter nettbuttikker på google eller noe, ellers selger mange brukte på finn.no. Men til den som mente en ble mindre sensitiv for barnets signaler må jeg bare si at dette ikke er tilfellet hos oss. Her våkner vi fortsatt av hvert minste knyst fra vesla. Hun sover på eget rom fordi ingen av oss sov godt om natta, men likevel våkner vi lenge før babycallen slår inn, selv om vesla bare snur på seg eller hoster. Og de gangene vi sover på samme rom, på hytta osv er vi like overvåkne som før alarmen kom. Så for dem som sover urolig og er mye bekymret kan nok en slik alarm være en ekstra trygghet, for oss har en absolutt gitt oss mere ro i hjemmet
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 15. desember 2009 #19 Skrevet 15. desember 2009 Ja kan tenke meg det kan være betryggende når babyen sover på eget rom.. Nå tenker jeg på pustealarm ikke vanlig babycall. Hadde sikkert hatt alle slike ting om mini ikke sov sammen med oss! Tror de aller fleste foreldre er ganske sensitiv til babyens lyder Det at jeg tenker man kan bli mindre følsom til babyens signaler, så tenker jeg mer på det man ikke hører, som er da det en slik alarm egentlig er til? Men det er seff VELDIG bra om det ikke er tilfelle )
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 15. desember 2009 #20 Skrevet 15. desember 2009 vi har brukt det, babysense II he rogså. kjøpte det fordi mannen jobber offshore, og sånn at jeg skulle slippe å følge med over sengekanten om han pusta hele natta. jg synes at dette var veldig betryggende, og ihvertfdall ikke stressende.. gjorde sånn at ihvertfall at jeg klarte å sove den første tida. =) og har aldri hatt noen falske alarmer.. men det var flere netter i begynnelsen vi glemte å skru den av.. lurer på hva de i naboleiligheten tenkte.. det UUULLLLAAAAAAAAAAAA =) men når barnet ditt er 9mnd ville jeg ikke å kjøpt en, tror de bare "varer" opp til 1 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå