Gå til innhold

Gallestein og kosthold.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med hva man bør spise hvis man er plaga med gallestein??

Og hva man ihvertfall ikke bør spise for å unngå anfall??

Skrevet

da jeg fikk gallestein og havna på sykehus, så fikk jeg en lege som drev med forskning på dette med gallestein, og han sa faktisk at det ikke var noen fasit, men de fleste fikk anfall av fet mat, mens noen faktisk godt også kunne få det av salat og annen vanlig kost, man måtte faktisk prøve seg litt frem............

Skrevet

Jeg har hatt galdesten og fjernet hele galdeblæra.

Jeg hadde utallige anfall og havnet på legevakt stadig i påvente av operasjon.

Det værste jeg kunne spise var sjokolade.. Da var jeg garantert anfall!!

Pass deg for julematen. Mat som er stekt i fett tålte jeg dårlig.

Du må nesten smertelig ærfare hva du kan spise selv for det er nok litt for hver enkelt.

Du kan trøste deg meg at hvis du har hatt skikkelig galleanfall( som bare Morfin kan temme) er det smerter som overgår en fødsel en god gang. Jeg hadde heller født et par ganger i strekk for å slippe en av de værste anfallene jeg hadde. AUUU!!

Lykke til!

Skrevet

Heldigvis ikke jeg som er plaga, men en jeg kjenner... Syns det er litt rart at hun ikke får noe form for kostholdsveiledning, for hun har vært og er utallige ganger inne til legevakta eller sykehus p.g.av anfall. I jula skal hun reise til familien, og det er rimelig langt til legevakta, og enda lengre til sykehus derfra, og så tenker jeg på denne julematen da, for jeg har stor tro på at kosthold har mye å si hvis man har plager med fordøyelsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...