Gå til innhold

Brødrene Løvehjerte er jo bare

Anbefalte innlegg

Skrevet

helt nydelig:)

Lille rosa elsker den og det gjør mamman også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt trist da eller?

Den er helt nydelig, men jeg sliter virkelig med å lese den altså:-)

Skrevet

Ja den er jo litt trist, men synes alikevel den er helt nydelig og ufarliggjør døden på sitt vis:)) Så har vel kanskje lille rosa i et overkant naturlig forhold til døden også;-D

Skrevet

Enig i at den er helt nydelig! Men har faktisk ikke lest den for ungene enda, selv om det var en av mine absolutte favoritter som barn. Hurra, nå vet jeg hva vi skal kose oss med i julen <3

• 4 uker senere...
Skrevet

Den er så fin.

Vi har den hjemme, men lillesnupp har ikke sett den ennå. Her går Madicken om og om igjen.. De filmene er også fine:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Skrev ikke du i et annet innlegg at din lille rosa er bare tre år? Da syns jeg det høres nesten utrolig ut at hun skulle elske brødrene Løvehjerte for så små unger skjønner vel ikke den? Ikke kan de sitte stille og høre på noe så lenge heller trodde jeg?

Skrevet

Lille rosa fyller snart 4 år og kan fint klare å sitte rolig gjennom en hel film bare det er noe som vekker hennes interesse. Hun er veldig glad i filmer av Astrid Lindgren, da alle andre her i huset elsker dem og de er med virkelige mennesker. Tegnefilm kan hun gå fortere lei derimot. Hva hun forstår av nettopp Brødrene Løvehjerte er nok at døden ikke er farlig. Mistet søsteren min da lille rosa var 10 mnd og vi holder minnet om henne levende ved å snakke om henne og se på bilder og filmer. Og ufarliggjøre døden. Da blir man engel og mer innviklet har vi ikke gjort det. Så for lille rosa er døden heldigvis ikke skummel, men en naturlig del av det store:) Det er jo først når vi voksne lager det til noe farlig og skummelt at sperrene kommer hos de små. Og ja, hun elsker filmen:) For den viser jo også at døden ikke er farlig for den som dør, men trist for dem som er igjen.

Skrevet

Lille rosa fyller snart 4 år og kan fint klare å sitte rolig gjennom en hel film bare det er noe som vekker hennes interesse. Hun er veldig glad i filmer av Astrid Lindgren, da alle andre her i huset elsker dem og de er med virkelige mennesker. Tegnefilm kan hun gå fortere lei derimot. Hva hun forstår av nettopp Brødrene Løvehjerte er nok at døden ikke er farlig. Mistet søsteren min da lille rosa var 10 mnd og vi holder minnet om henne levende ved å snakke om henne og se på bilder og filmer. Og ufarliggjøre døden. Da blir man engel og mer innviklet har vi ikke gjort det. Så for lille rosa er døden heldigvis ikke skummel, men en naturlig del av det store:) Det er jo først når vi voksne lager det til noe farlig og skummelt at sperrene kommer hos de små. Og ja, hun elsker filmen:) For den viser jo også at døden ikke er farlig for den som dør, men trist for dem som er igjen. Det er en følelse jeg finner mye trøst i selv og om mine barn kan sitte med den samme følelsen er jeg takknemlig:)

Skrevet

Lille rosa fyller snart 4 år og kan fint klare å sitte rolig gjennom en hel film bare det er noe som vekker hennes interesse. Hun er veldig glad i filmer av Astrid Lindgren, da alle andre her i huset elsker dem og de er med virkelige mennesker. Tegnefilm kan hun gå fortere lei derimot. Hva hun forstår av nettopp Brødrene Løvehjerte er nok at døden ikke er farlig. Mistet søsteren min da lille rosa var 10 mnd og vi holder minnet om henne levende ved å snakke om henne og se på bilder og filmer. Og ufarliggjøre døden. Da blir man engel og mer innviklet har vi ikke gjort det. Så for lille rosa er døden heldigvis ikke skummel, men en naturlig del av det store:) Det er jo først når vi voksne lager det til noe farlig og skummelt at sperrene kommer hos de små. Og ja, hun elsker filmen:) For den viser jo også at døden ikke er farlig for den som dør, men trist for dem som er igjen. Det er en følelse jeg finner mye trøst i selv og om mine barn kan sitte med den samme følelsen er jeg takknemlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...